الجمعة، نوفمبر 23، 2007

تاج الجزيره

ضحك على الدكتور محمد
وبعتلى تاج
وانا بخاف من التاجات
ولكن
مقدرشى ازعل الدكتور حر
علشان انا بخاف من الحقن
وبرضه هو صديق عزيز جدا
يبقى
تعملى ايه يا فرنسا ؟
توكلنا على الله
اركن العجله الاول واقفلها كويس علشان المافيا الايطاليه بتدور عليها
وحركه تموين كده من فرنسا
هاكتب على العجله
دى عربيه مرسيدس

نبداء التاج
لو مكنتيش مصريه بس عربيه كانت هتبقى إيه نظرتك للمصريين واللي بيحصل في مصر دلوقتي؟
لا تعايرنى ولا اعايرك الهم طايلنى وطاليك
ده بالنسبه للسياسه
اما الابيج ( الفلوس ) ربنا يجعل كلامنا خفيف عليها
لو كنت من دوله غنيه
كان هيصعب على الناس اللى بتيجى من مصر تتمرمط وتتبهدل عندنا
وحتى سفارتهم سيقه الهبل على الشيطنه وضرباها احلى طناش بالمكسرات
اما لو كنت من بلد فقيره
كنت هاحسد مصر واقول الناس دول مش حمدين ربنا ليه
عندهم اثار بالهبل
وعندهم قنال بيعدى سفن حربيه بالشىء الفلانى
وعندهم شواطىء بالكوم
وشعبله اللى بطل سجاير وبيكره اسرئيل
عايزين ايه تانى ؟


لو
كنت أوروبيه أو غير مسلمه بردو إيه نظرتك للعرب والمسلمين؟


كنت هاقول فى نفسى الدين بتاع العالم دول دين لازم ادرسه لان فى ناس فيهم بتضحى بنفسها فى سبيل دينها وبيتجمعوا فى مكان واحد كل سنه بالملايين بملابس بسيطه فى خشوع
بس اللى هيحيرنى
ليه بيتجمعوا مع بعض ويرجعوا يقتلوا بعض ويشتموا بعض يلعنوا سلسفين بعض
اكيد دينهم حاجه ومخاخهم حاجه تانيه خالص


لوقالولك إنت بقيتى رئيسه جمهورية هتعملى إيه؟

واحد زى ابو سويلم علق عندى وقال على جثتى ان المرأه تبقى رئيسه جمهوريه
اول واحد هتخلص منه
راح فى شربه ميه الجدع
جات من عند ربنا
لكن
هتخلص من سيطره الحربايه المتسلطه امريكا
وبنتها المتشرده اسرائيل
واخلى اللى يعدى القناه
يدفع بعمله البلد الجنيه المصرى
واطهر ميه الشرب
واشترى صفقه نظارات طبيه لشباب السويس بالاجبارى علشان محدش خد باله من فرنسا وسابوها تعنس


لوكان ينفع ترجعى طفله تاني وتخليكى طفله علطول هترجعى؟ وليه؟

لا طبعا مش هوافق
علشان كنت هفضل طول عمرى اتمنى اكبر ومش هيحصل


لوإنتى طبيبه وعندك مريض ميؤوس من حالته أيهما تفضلى إنك تصارحيه بالوضع وتقوليله كل شيء بأمر الله في الاخر ولا تغرس فيه الامل لغاية لما يموت؟

اصعب حاجه فى الدنيا لما الانسان يعرف انه هيموت
لازم الامل
لان المريض بيموت فى اللحظه اللى بيعرف فيها نهايته
وكنت قريت رد لصديق قال
اقوله علشان يحسن نهايته مع ربنا
لكن
المريض او اى واحد بيحسن لربنا كده كده لما يتزنق
وده طبيعى فى الانسان



لوسمح لكى برؤية الرسول عليه الصلاة والسلام وإنك تقوله كلمة واحدة بس أو جملة واحدة بس هتكون إيه؟

كنت هاقول لسيدنا النبى
ادعو لنا بالنصر
فانت مجاب الدعوه


لو
خطبت واحدة أو اتخطبتي لواحد وأثناء الخطبة اكتشفت أو اكتشفتي إن الطرف الآخر غير قادر على الإنجاب هيكون تصرفك إيه؟



لو انا بحب الشخص ده خلاص ارضى بنصيبى
زى مانا راضيه دلوقتى

ولو جواز تقليدى
لا
كل واحد يروح لحاله
لان الزواج اصلا للحفاظ على النوع
وبعدين
بعد الانسان لما يكبر هيحس فعلا باحتياجه للابناء


لوطلعت القمر هتكتبى إيه عليه؟

لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله

وتحت هاكتب

بحبببببببببببببببببك
موووووووووووت
يا مصر


لوكنا في عصر ازدهار الأندلس كنت تتخيلى نفسك إزاي؟

فرنسا هانم برضه
انا عجبانى تركيبتى قوى
وعجبانى طريقتى
ولسانى اللى عايز قطعه
وحبى للناس وحب الناس لى



لوأن مررتى التاج ده لحد وما جاوبش عليه أعمل فيه إيه؟

ده اول تاج لى ومجربتش الحكايه دى


لو أحب أمرره أمرره لمين ؟

لكل واحد يدخل عندى ويحب يجاوبه


على فكره
انا طبعا احب كونى مصريه ولا احب ان اكون غير مصريه ولا غير مسلمه ولكن احببت ان اكون واقعيه

هناك 137 تعليقًا:

الحمقاء المضلله innominate x يقول...

عزيزتي فرنسا هانم انتي زرتي المدونه اللي بكتب فيها شعر و توقفت عن الكتابه فيها من شهر 3 اللي فات ,, مش مدونتي الأصليه اللي هي


www.innominatex.blogspot.com

دكتور حر يقول...

الله ينور يا فرنسا

فعلا من احلى الإجابات اللي شفتها للتاج

إجابات تلقائيه وصريحه

عصفور المدينة يقول...

يا أستاذة الأساتذة إيه الإجابات الرائعة دي
وبرضه على جثتي إن واحدة تحكمنا
أمال أنا اشتغل إيه

سلوى يقول...

تصدقي إنك مميزه جدا

من أحلى الإجابات اللي قرأتها من يوم ما دخلت عالم التدوين

بساطه وواقعيه وتلقائيه وخفه دم
ما شاء الله عليك

وبعدين ولا يهمك
أنا هلم كده جيش من البنات الفتوات
وهنخليكي رئيسه للجمهوريه


خالص تحيااااتي وودي
واسمحي لي أضيفك على إيميلي

AHMED SAMIR يقول...

اول زيارة ليا للمدونة المميزة دي
على فكرة
المدونة دي هتاخد شهرة وسمعة كبيرة في وقت قصير جدا
للعلم:
المدونة دمها خفيف جدا وانا قررت اكون صديق لها....لو ماكنش عند سيادتك اعتراض على شخصي المتواضع
يشرفني زيارتك لمدونتي المتواضعة
تحياتي

فزلوكة يقول...

فرنسا هانم
تصدقى حبيتك من الإجابات
دمك خفيف والله ..هو كل أهل السويس كده أصلى عمرى ما قابلت حد سويسى
ربنا يوفقك

صانعة الحرية يقول...

السلام عليكم يا قمر
ايه الاجابات دى
دا احنا نروح نبيع لبن بقى
ربنا يعزك يا رب
عارفه اجابة رئيس الجمهوريه دى
واللى يعدى القناه يدفع بالمصرى
تدل على انك سياسيه محنكه
وفعلا دا احل الاوحد علشان نرجع للجنيه قمته بعد ما ضربوه بالبتاعه

shahy يقول...

فرنسا هانم

اجباتك خلتني اعجب بيكي اكتر وخفة دمك فظيعة ماشاء الله

فكرة النظارات لشباب السويس دي فكرة عظيمة

تحياتي

AMRO .O. ABDELHALIM يقول...

هااااى فرنسا هانم
والله جميل، انت مثقفة متميزه
اجابات عميقةوفيها فلسفة خصوصا وانت بتتسائلى عن اسباب اقتتال المسلمين رغم وحدة شعائرهم وعقيدتهم
برافوووو
وتحياتى

khobayb يقول...

ههههههههه

سألوكي : لو كنتي عربية ، لكن واضح إنك عايزة يبقى معاكي جنسيتين واحدة منهم المصرية !

:)

إجابات جميلة

فرنسا هانم يقول...

الحمقاء المضلله
وانا بقول انا جيت غلط ولا ايه
عموما
ليا زياره تانيه ليكى
فى مدونتك

فرنسا هانم يقول...

دكتور حر
من غير درجات كده يا دكتور
ولا اعمال سنه ولا حاجه
ولا حتى نجمه

فرنسا هانم يقول...

عصفور المدينة
استاذنا الكبير قووووووى
تعلقك ده شهاده ابروزها واحطها فى عقلى
انا متشكره جدا
لكن برضه كده يا استاذ
تقول على جثتى
فداك فرنسا هانم
وفرنسا بتاعه باريس ذات نفسها

فرنسا هانم يقول...

Salwa
خلى بالك
خالتك فرنسا مخربشه
هاتى الجيش بتاعك
ومعاهم النساوين اللى عندى
وانا وانتى
وهناخد الكرسى هناخده

فرنسا هانم يقول...

A.SAMIR
وانا قررت قبولك زائر للمدونه
وتشرف فى اى وقت
وخضر اربع كوبيات شاى ومكان اركن فيه العجله وانا جايه عندك

فرنسا هانم يقول...

فزلوكة
عمرك ما قابلتى حد سويسى ؟
ناس السويس
زى باقى شعب مصر
كلهم خفه دم

فرنسا هانم يقول...

صانعة الحرية

سياسيه ؟
ومحنكه ؟
ربنا يكرمك
لكن هما ضربوه بالبتاعه وبس ؟

فرنسا هانم يقول...

shahy
ايه رأيك ؟
مش عندى حق
خلونى اعنس
وانا لسه فى ريعان الكهوله

فرنسا هانم يقول...

amro
ولامتميزه ولا حاجه
انا مثقفه على قدى
لكن
كل حاجه واضحه
ومش عايزه نباهه

فرنسا هانم يقول...

خبيب
ازاى واضح انى عايزه جنسيتين ؟
انا عايزه اموت بجنسيتى المصريه فقط

دكتور حر يقول...

ماشي يا فرنسا

كله
اعمال السنه 9/10
وآخر السنه 100% تمام

ونجمه
وستار
وصح بالأحمر كمان

اي خدمه

احساس لسه حى يقول...

عزيزتى
شوفى ده من التاجات اللى الانسان يحب يشوف اجابتها لانها اسئله هامه
اجاباتك رغم السخريه اللى فيها لاكنها صريحه وواضحه ومحدده
بس انتى بصراحه غلطتى اصلك اعتمدتى على شباب السويس بس وعاوزه كمان تيجبليهم نظارات وبقيت المصريين مش تعبريهم وكمان مالك ومال امريكا
مش تعلبى على ادك سودان ولا صومال
على العموم انا سعيد باجاباتك الواضحهويا قمر انتقدى زى ما انتى عاوزه بس انا بقولك ما تقوليش شعر قولى احساس وبس وانتقدى على كيفك انا اساسا بموت فى النقد وبحبه
سلام يا سكر

Unknown يقول...

ايه يا شقيقة الكلام الجامد ده
يا فظيعة يا فرنسا
يا لسانك يا فرنسا
يا عجلتك يا فرنسا
والنبي يا فرنسا لو شفتي الرسول حتى لو في الرؤيا بوسيلي رجله وايده
ولو بقيتي رئيس جمهورية
نفسي ومنى عيني ابقى محافظ القاهرة
والله العظيم هأدلعها يا فرنسا
عمرك شفتي طموح واطي كده؟
معلش والنبي يا فرنسا
محتاجين السلطانية اللي لبستيها دي، عشان الفول

الطائر الحزين يقول...

جميل اوى يا استاذة

بارك الله فيك
دعواتك

عبدالرحمن الشافعي يقول...

ماشاء الله
إجابات جميلة
بس فعلا
عمر الستات يكونو رؤساء جمهورية
أنا مؤيد لهذا الكلام
دمتم
سلام

مدحت محمد يقول...

خالتو
حتى فى اجاباتك هلكتينى من الضحك
بس انا برضه ضد ان المرأة تمسك رئاسة جمهورية
بس مش ضد انها ترشح نفسها
بس تمسك
هبقى متضايق اوى اوى اوى
بقلك
لما تمسكى الرئاسة
عايز تجبيلى قيمة
1000 نضارة
اصلى ناوى افتح محل نضارات كبير
واضرب جراند اوبتكيان
تحياتى ياخالتو

غمض عينيك يقول...

واضح ان المدونة بتاعتك جامدة جداااااا
انا هاجيليك تاني
حبيت بس اسلم

همسة قلم يقول...

اجابات زي العسل :D

عجبتني انظارات اللى هتلبسيها للشباب دي ..:)

في كل الاحوال عندك همةس قلم وزير اعلام من دلوقتي أهو بنتفق ..:D

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى يقول...

فرانسواز هانمواز

إجاباتاز التاجاز جامدةاز

و بصراحة مدونتك من المدونات اللى باستمتع جدا بقراية البوستات بتاعتها و بازعل لما البوست بيخلص

و بالفعل أنا باشعر إنى أمام شخصية مصرية أصيلة دمها خفيف و تسخر من المصائب و الكوارث كعادة المصريين

امتى البوست الجاى هاينزل بقى عشان مش عايز استنى كتير ؟؟؟؟؟؟؟

mohamed emera يقول...

خالص تحياتى
للاسلوب الممتاز والكلام الرائع
والتدين والمصريه والتعبير المحترم
دى اول زيارة واعتقد انى هنا على طول
لو ربنا ادانى عمر


اكيد دينهم حاجه ومخاخهم حاجه تانيه خالص
صح عندك حق
مع ان الاعتقاد لازم يبقى فى الامخاخ دى
سبحان الله
تحياتى

أبوسويلم يقول...

دايما كل ثورة ولها اعداء
واكيد بما انى من الابطال العظماء فلابد اكون اول عدو للانقلاب اللى انت هتحاولى تعمليه
هيهات هيهات
انا ماسك البلد بايد من حديد ومش معقول ان واحدة ست تعمل انقلاب ناجح ضدى حتى ولو كانت بريطانيا العظمى مش فرنسا وبس
حقيقى
اجاباتك جميلة وواقعية وفيها انتماء شديد كالعادة
بس ماتروحيش بفكرك لبعيد
انا مش هاسيبك تطلعى القمر نهائى
لان ده هيعمل مشاكل كبيرة جدا
الناس لما تبص للسما وتلاقى قمرين موجودين يعملوا ايه بقى؟
على فكرة انا سيبتلك تعليق على التدوينة السابقة
سلام يا فرنس

3ala asm masr يقول...

فرنسا الجميله
كل ما اقرا بوست ليكى ببقى عايزه اعرفك اكتر واكتر
مصريه وجدعه اوى بجد
بس متنسنيش فى حوار النضارات دى عشان اختك نظرها ضعيف

Desert cat يقول...

حبيبتى اترشحى انتى بس لمنصب رئيس الجمهورية
وانا على جثتى لو خليت راجل يحكمنا
وابقى خلى راجل كدا يترشح قصادك وانا الم له العيال فى الشارع يحدفوه بالطوب
طبعا الاجابات التلقائية الظريفة دى متخرجش غير من فرنسا هانم
محبتى
امواااااااااه

Doba يقول...

على فكرة بتوع المافيا كلمونى وعرفو حكاية التموين اللى عملتيه فى العجلة وبعاتين واحد علشان يصفوكى يا فرنسا وخاصة لما عرفو انك هتترشحى لرئاسة الجمهورية وكمان هتتخلصى من الام والبنت الصغيرة المدللة

بالروح والدم نفديكى يا فرنسا
نموت نموت وتحيا فرنسا

بالنسبة لموضوع النضارات بقى اعتقد انه برده مش هينفع اصلهم يا عينى نظرهم كويس جدا بس الظروف

يلا حصل خير ان شاء الله
ممكن تبقى تاخدينى القمر نكتب سوا

العواف عليكى
تتمسى بالخير
هبة

Omar... [ خروشات ] يقول...

على فكرة؟ كنت بقرا لك تعليقات فى مدونات الاخرين

و لما جيت قريت هنا؟

حسيت انى ضربت حلة عدس بجد بدل مزمزة الشيبسى اللى بتكتبيه هناك فى تعليقاتك


المهم؟ ربنا ما يحرمنا من عدسك و تشليئك

خصوصا فى الشتا

مدددددددددددددددد يا غريب

فرنسا هانم يقول...

دكتور حر
ايوه كده
تمام
كده هاطمئن انى مش هاجيب كحك اخر السنه

فرنسا هانم يقول...

احساس لسه حى
شباب باقى المحافظات برىء من تهمه جعل فرنسا عانس
هما شباب السويس السبب
وبعدين
ياجدع انت متعرفش فرنسا ولا ايه ؟
انا افوت فى الحديد
لايهمنى امريكا
ولا كوستاريكا
العمر واحد والرب واحد
وانا كوماندوز
بلعب كاراتيه
ومعايا عجله بفرامل
يعنى لايهمنى مصفحات ولا دبابات
فرامل ياجدع فرااااااامل
اما النقد
زرتك امبارح ملقيتش حاجه جديده

فرنسا هانم يقول...

يوميات عيل مصري
ليك محافظه القاهره يا عم ولا تزعل
بس انت ساعدنى
واقف معايا فى الحمله
ومتخليش الباشمهندس محمد عصفور المدينه ياخد خبر بالحمله
علشان هدد وقال على جثتى ان فرنسا تتولى الرئاسه
من غير تصفيه جسديه لانه عزيز جدا على فرنسا هانم
اما السلطانيه دى يا باشا
مش بتاعتكم
انا سرقاها
قصدى لقياها
قصدى مستلفاها
يووووووووووووه
هى بتاعه مين ؟

فرنسا هانم يقول...

الطائر الحزين
اشكرك جدا على المؤازره
بس ايه ده ؟
كلمتين كده وجريت ليه ؟

فرنسا هانم يقول...

عبدالرحمن ياسين

ماشى يا عم عبد الرحمن
مانا عارفه
انا وليه مكسوره الجناح
وكل الرجاله مستوقيين على
لكن عندى جيش بنات يسدوا عين الشمس
وهناخد الكرسى

فرنسا هانم يقول...

doha
جراند اوبتكيان مين
انا هفتح لك احلى محل فى النمسا
فى عماره بلير
ولا اقولك
طالما انت مش هتايد فرنسا للرئاسه
وهتزعل اوى اوى اوى
يلا على عرب المعمل
هفتح لك محل هناك
وامنع اى حد يشترى منك
اعدام على طول
ارجع عن رأيك يادوحه
انت ابن بلدى

فرنسا هانم يقول...

غمض عينيك
ميت الف مسا
لك من فرنسا

فرنسا هانم يقول...

همسة قلم
عينتك خلاص
بس تيار الرجاله جامد علينا قوى
متعرفيش البنت زينا بتاعه هرقليز
ترضى تنضم معانا ولا لاء

فرنسا هانم يقول...

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى
ابن حجروز
متشكرتوز
من دلوقتى
لبكره توز
والتدوينه القادمه
قادمه

فرنسا هانم يقول...

mohamed
ربنا يديك طوله العمر
وتشرفنى دايما
ماهى دى اصل المشكله
فين الاعتقاد السليم
وابسط مثال
الحرب الكلاميه الدمويه بين
الشيعه والسنه

رفقة عمر يقول...

عجبنى قوى النظارات اللى هاتجيبها لشباب السويس
ضحكتنى والله ربنا يكرمك يارب
اجاباتك جميله قوى
زيك كدة

فرنسا هانم يقول...

أبو سويلم
على فكره
القايمه بدأت تزيد
واعداء انقلاب فرنسا بيزيدوا
لكن
برضه هاوصل
كتبت الوصيه ولا لسه ؟

فرنسا هانم يقول...

3ala asm masr
هند الاموره
حبيبه فرنسا
نظاره ليكى انتى يا قمر
ده انا هجيب لهم نضارات للعقاب
من ام بلاش
اما انتى نضاره دهب

فرنسا هانم يقول...

Desert cat
نانا
يا احلى عسليه
الظلط على حسابى
عندنا فى السويس محاجر بالهبل
ورخيصه
اموااااااااااااه

فرنسا هانم يقول...

Doba
هبه
هما عرفوا ؟
يلا
حصل خير
الواد حمو بتاع الدوكو هيغير لونها
وهاكتب عليها عربيه كارو
وخلى المافيا تاخد بالها
على فكره
الكلام ده حركه تموين برضه
يمكن يكونوا عرفوا المدونه وبيتجسسوا على الغلبانه فرنسا

فرنسا هانم يقول...

Omar
الف هنا وشفا
ماترح ما يسرى يمرى
بس انت ضربت الحله كلها
اتعشى انا بقى حاف ولا ايه ؟

فرنسا هانم يقول...

رفقة عمر
تعرفى
انا بتفأل بيكى خير
وانتى عارفه ليه
اول ما اشوف تعليقك بافرح قوى

Doaa Ebrahim Aaql يقول...

لا بجد تاج جميل
وردودك زى العسل

تقبلى مرورى
وتحياتى

فرنسا هانم يقول...

princess dodo
اتقبل مرورك ؟
ده ياختى على عينى وعلى راسى
واتمنى تكرار الزياره
بس ابقى بضعى وانتى جايه
شويه عنب على على اى فاكهه والسلام

غير معرف يقول...

السلااااااااام عليكم

والله حضرتك زي العسسسسسل
و مدونتك جميلة جدا جدا جدا
بجد استمتعت بقرائتها من اول بوست
لاخر بوست
:)
و لا كأنو عليا امتحان بعد بكرا
p:

هههههه بستنا الجديد ان شاء الله يا فرنسا هانم

فدا

فرنسا هانم يقول...

فدا
متشكره جدا جدا
وانشاء الله
على الكرسى رايحين

3ala asm masr يقول...

ربنا يخليكى ليا يا فرنسا يا حبيبتى يارب
وحشتينى والله

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً يقول...

فرنسا هانم


بصراحة اجابات زي الكتاب مبيقول

بس انا لوبقيت رئيس جمهورية

اشتري صفقة امواس حلاقة

وحبال غسيل

وبلح


الامواس علشان قطع العلاقات مع اسرائيل



وحبال الغسيل علشان ربط العلاقات

المصرية العربية

واما عن البلح

فدى بقى علشان المشروع المصري النوووييييييييييييييييييييييييي
هههههههههههههههههههههههههههههه

خالتي فرنسا ممكن لو تسمحي وتتكرمي وتيجي تطلي على اخر انجازات السيد احمد نظيف في مدونة ميخا
والسلام ختام

منى يقول...

ايه ده ؟ الدنيا مقلوبه
فرنسا جت فرنسا جت
جيت انا اشوف مين فرنسا اللى عامله الهوليله دى؟
بس تصدقى يا شيخه
عندهم حق والله
انتى برطمان عسل عملاق وانكب على المدونات
تحياتى يا عسل

خمسة فضفضة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ايه الجمال وخفة الدم والسلطنه دي يا خاله
الله عليكي اجابات في الجون

رحــــيـل يقول...

فرنسا هانم
تاج جميل
وردودك كانت اجمل واجمل
حسيت فيه بصدق قوى
خالص تحياتى

Esmat يقول...

لا والله إجابات مفيش زيها
عجبنى كل إجاباتك
ومش عايزة ترجعى طفلة صغيرة تانى
برده كده
ده جميل يا فرنستنا يا عسل
حد يرفض يرجع للدلع
واحلى تحية لاحلى فرنسا

فرنسا هانم يقول...

3ala asm masr
وانتى كمان يا هند وحشتينى
لكن تصدقى بالله
خايفه اجرب حكايه الشات تانى
علشان محدش يزعل منى

فرنسا هانم يقول...

الجمعاوي الاصيل

الله عليك يا جمعاوى
هو ده الكلام المظبوط
نجيب البلح
ناكله
والنوى
للطاقه النوويه
ماهو اصلا اسمه نوى من النووى
هات انت ياباشا البلح
انا اكله
واخلى النوى
مستنيه زيارتك المره الجايه ومعاك ظباتين بلح

فرنسا هانم يقول...

منى
مين اللى قالك عنى يا منى ؟؟؟؟؟؟؟؟
اكيد المافيا
ياخر اااااااااابك يافرنسا
روحتى فى شربه ميه يافرنسا
ماكنش يومك يا فرنسا
حد يشترى العجله ؟

فرنسا هانم يقول...

خمسة فضفضة
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
انا متشكره على حسن ظنك بخالتك فرنسا
ربنا يباركلى فيكى

فرنسا هانم يقول...

ra7eel
انا مبسوطه ان اجاباتى عجبتك
ويارب دايما
مع كل تحياتى
وتقديرى

فرنسا هانم يقول...

Esmat
عصمت حبيبتى ازيك
وحشانى
عارفه انا رفضت ليه
علشان مجربش تانى حكايه انى استنى اتجوز وفى الاخر زى مانتى شايفه
الى العنوسه معتاده مرش

غير معرف يقول...

اجابات جامده ورايقة وتعبر عن شخصية مرحة

بس بجد الله ينور على الجمال والتلقائية

اتمنى اني اكون صديق واكون سعيد بكده جدا

دمت بكل الخير

فرنسا هانم يقول...

صاحب المضيفة
ياراجل ده انت صاحب المضيفه كلها
انا يشرفنى
انك تكون صديق عزيز لفرنسا

Unknown يقول...

هههههههه
يا خبر والله دمك زى السكر
من احلى الاجابات الى شفتها
بقولك ايه انا غيرت رايى مش عاوزه شاى انا جايه اشرب من دمك
قصدى اشرب شربات
تحياتى ليكى يا فرنسا والله

المعتقد الصحيح يقول...

ايه الحلاوة دي
بس انا عاوز اقولك بلا ش نظرة التشاؤم دي علشان الايام جاية كتير
ومش انتى لوحدك اللى زعلانة ومتضايقة
لو بصيتى لكل الناس هتلاقى كل واحد مشغول فى همومة
يللا ربنا يوفقك

Unknown يقول...

فرنسا يا شقيقة
انت فين؟

rainbow يقول...

فرنسا هانم

تاج جميل واجاباتك روعة

خصوصا موضوع النضارات الطبية ده بس يا ريت تعمميه على كل المحافظات اصل فى حالة عدوى فيهم كلهم فى عدم الشوفان ده والنبى ههههههههههههه

حبى وحبى وحبى ودعائى

هدى

الـسـيـدة نـون يقول...

عاااااااااااااااااااااا
عااااااااااااااااااااا
انا كمان عايزة تااااااااااج
محدش عبرنى خالص باى تاااااااااج
ومعرفش الناس دى بتجيب التاج منين
المهم
اجاباتك قريبة شوية من اجاباتى وخصوصا حكاية السفن اللى بتعدى من القناة دى كنت مرة فى حوار مع احد الاشخاص وقلتله ليه مندفعش السفن دى العملة المصرية
كدة الجنيه قيمته هترجعله وهيكون الطلب عليه كتير
بس تقولى لمين
المهم يا جميل
اجاباتك فيها شئ من الامل والطيبة وبعد النظر
بحبك يا فرنستى الجميلة
اختك خيخة

فرنسا هانم يقول...

لماضة
دمى كله فداكى
بس خليلى معلقتين
يمكن اعطش
تحياتى ليكى

فرنسا هانم يقول...

المغنواتى
ما انا برضه مش بتكلم عن نفسى فقط
انا بتكلم على احوال كل مصر

فرنسا هانم يقول...

يوميات عيل مصري
انا لبده فى الدره

فرنسا هانم يقول...

rainbow
هبه حبيبه قلبى
ازيك
وحشتينى
هى العدو خرجت من السويس وانتشرت ؟
اذن
نحن نطالب الحكومه
ان تدعم النضارات
وتوزعها على بطاقه التموين

فرنسا هانم يقول...

بت خيخة وأى كلام
خيخه
بقالى كام يوم ادور عليكى فى مدونتك مش باينه
كنت هأجر عربيه وميكروفون
والف بيها اكتوبر كلها
وحشاااااااانى
موت
انا جايه اشوفك نزلتى حاجه ولا لاء

ا بـن عــمــر يقول...

ههههههههههه
ردود جميله
أضحكتنى
ههههههههههههه

فرنسا هانم يقول...

ابن عمر
شكرا جزيلا على مرورك

غير معرف يقول...

اولا اجابتك عقلانيه بجد وتتسق مع الواقع
ايه حكايه تبقى ؤئاسه جمهوريه دى وتوافقى على الفكره دى ازاى وانا موجود
على العموم انا خدت رقم العجله سيدس بتعتك وحاسبى على نفسك اليويمن دول

Unknown يقول...

على فكرة يا خالتى عبلة كامل لو دخلت المدونة دى حتخاف على نفسها من شخصيتك النادرة المتميزة و يمكن تفكر تستخبى و تعتزل هى المدونة بس يتعملها دعاية كويسة و هى حتمسح افلامها مسح

شخصيتك باينة فى التاج على طبيعتك ما لكيش فى الزواق و لا المجاملة

سلام م}قت يا شربات

ملك الكبدة يقول...

ايه الحكاية كل ما ادخل مدونة انهاردة الاقي تاج تاج تاج
اشمعنى احنا موش بيتباصلنا تاجات
مانشبهش ولا ايه
هذه المدونة لم اندم على زيارتها

http://kasperb4.blogspot.com/ يقول...

أحب انا الاجابات الجميلة البسيطة اللي مفيهاش تكلف ولا فزلكة دي

تحيتي ليكي

http://kasperb4.blogspot.com/ يقول...

معلش سؤال بس

هو حضرتك لعبتي ف الأكواد بتاعة التامبلت؟
واضح ان حد لعب فيها عشان السطر المكرر اللي باين ف المدونة ده
:D :D

محمد جمعه يقول...

اجابات فوق الرائعه

يشرفنى زيارة مدونة مثل حضرتك

لمدونتى المتواضعة
كشف فضيحه جديدة للاثار فى رشيد وقرائن تكذب رئيس المجلس الاعلى للاثار
http://dreamoffreedom2.blogspot.com/دا الرابط للموضوع

Esmat يقول...

حبيبتى الغالية فرنسا هانم
إنتى فلة و بعدين هى الواحدة
مضطرة تتجوز اى واحد والسلام لا
لازم اللى يفكر
يجوز الست فرنسا ميكنش اى راجل
لازم يكون دماغ حلوة علشان يقدر
يتواصل معاها ولو مفيش النوع ده
يبقى قلته أحسن
فبلاش كلمة عنوسة دى ده اللى طلع
الكلمة دى واحد معقد من الستات
والله بجد فيه ستات بميت راجل
وانتى واحدة منهم
وانا لى الشرف بمعرفتك
ولكى تحياتى

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كده برده مكنش العشم
متساليش عليه عموما شكرا
كنت فاكرة انك اول ماغيب عليك هتسالى يله
اما اجاباتك جميله جدا وكمان واقعيه زى ما قلتى وبرده دمها خفيف زى كل كلامك

تقبلى تحياتى


ام الابناء
راجيه عفو الله

ياسر مدني ...دينامو الإخوان يقول...

أنا إتفصلت م الجامعة يا جدعاااااااااااااااااااااااان
الحقووووووووووووووووووووووووني

Unknown يقول...

يا شقيقة
الحقي حد جايب في سيرتك عندي
الحقي نفسك بقى

Unknown يقول...

فرنسا هانم
اجاباتك تنم عن
شخصيه مصريه دمها خفيف
ودايسه بالعجله بتاعتها على مشاكل الكره الارضيه
تحياتي

دكتور حر يقول...

فرنسا
الحقي فيه موضوع جديد

Tamer Nabil Moussa يقول...

ازيك يافرنسا

كل تاج وانتى طيبة

كدة مش تقولى ليا كل سنة وانت طيب

عايزة تعرفى لية تعالى المدونة ولاتنسى بقى الهدية

تحياتى

عــلاء ســالـــم يقول...

السلام عليكم

إجاباتك على التاج جميله والله ومتميزه
كل تاج وانتي طيبه .

Unknown يقول...

يا فرنسا الكلام كله عليكي هناك
هو انت فين؟

سها السباعي يقول...

عجبني قوي ردك على اول سؤال
انا كتير اسال نفسي زي رافت الهجان ما سال محسن ممتاز:
هي الناس دي بتكرهنا ليه؟

غير معرف يقول...

جميل جدا والله

محمد السلامونى يقول...

اسلوب جميل

Unknown يقول...

الله الله الله

ده انا نايمة على ودانى بقا واول مرة اشوف مدونتك النهاردة والحبايب كلهم هنا كمان

اخصصصصص يرضيكى كدة مايقولوليش؟؟؟

على اى حال نورتى عالم التدوين يا فرنسا وسعدت جدا بجد انى عرفت مدونتك

إجاباتك تحفة وعقلانية جدا
:D

Esmat يقول...

فينك يا ست فرنسا
بايتة برة المدونة إنتى فين
وبعدين أدخل ألقيكى ناسية التليفزيون
شغال
أنا طفيته أبقى خلى بالك
باى

دكتور كسلان يقول...

اجاباتك خفيفة وجميلة

بس ممكن اقدم لك التماس عشان ابو سويلم

الراجل صاحبى وانت عايزه توديه فى شربةميه


سلاااااااام

حبة حاجات (ايمان) يقول...

مدونتك كل شويه بتبقى احلى واحلى

ومتهيالى كل واحد مننا لازم يسال نفسه الاسئله دى

تحياتى يافرنسا

غير معرف يقول...

فرنسا هانم
انتى فين ليكى مده مش على البلوج بتاعك كنتى متعوده تمتيعنا ببوست كل يومين على الاقل ليكى مده طويله منزلتيش بوست جديد ولا رديتى على التعليقات يارب يكون الى واخدك مننا خير

ابو العربى يقول...

فى الاول تحياتى لابناء القناه

وعايز اعلق على جزء لو بقيتى رئيسه جمهوريه فكره دفع المراكب بالعمله المصريه فكره غايه فى الجمال وطروحه منذ فتره ولم تنفذ ليه مش عارف مع ان ده هيرفع من سعر الجنيه المصرى جدااا لانه هيكون مطلوب


تحياتى وربنا ينتقم منهم

دكتور حر يقول...

فرنساااااااااااا

انت فيين؟

طمنينا

المهـ إلي الله ـاجر يقول...

تعليقات في منتهي البساطة .. والواقعية كمان

الله ينور

walaa يقول...

جمييييييييييييييل منك الكلام ده

التوأمان يقول...

اجاباتك جمييلة جداا ماشاء الله وواقعية اوي

وعجباني انا أوي حكاية العرب دي
هه هه هه

ماشاء الله ربنا يزيد ويبارك.

Desert cat يقول...

انتى فين
انا قلقانة عليكى
طمنينى

الـسـيـدة نـون يقول...

فرنسا
انتى فين يا بنتى
قلقتينى

اختك خيخة

Esmat يقول...

لا والله بجد قلقانين
لو سمحتى يا فرنسا الجميلة طمنينا عليكى
تعليق واحد قولى انا بخير بس مشغولة
لو زعلانة انى طفيت التليفزيون فى غيابك
اولعه بس إظهرى بقى
يا رب تكونى طيبة وكله تمام معاكى
عارفة انا مروحتش بلوجى ومش رايحة
وجيت قاعدة لك هنا
لحد ما تظهرى
وتحياتى ياقمر

ارسم بالرصاص يقول...

ماشاء الله عليكي يافرنسا

اجابات تحفة ايه يابنتي الجمال ده ..

بس تفتكري لو ماكنتيش انتي رئيسة دولة كنتي ح تقبلي انه تحكمك امرأة ؟؟

بصراحة انا لو شفت الرسول صلى الله عليه وسلم كنت ح اقوله ادعيلنا بالعودة والفرار الي الله .. لو حصل ح يحصل اللي اكتر وابعد من النصر ..

فرنسا عندك تلقائية جميلة اوي ف الرد .. ومرونة في التعامل مع الامور ..

بجد ربنا يوفقك ويحميكي

تحياتي ليكي .. هايدي

عصفور المدينة يقول...

ما حدش شاف أستاذة فرنسا أحسن ماظهرتش بقالها 4 أيام

فرنسا عودي يافرنسا وممكن أعطيك وزارة التدبير المنزلي

Doba يقول...

يا ولالالالالالالالالاد الحلال بنت تاهت طول كده - بت يا فرنسا

انتى يا بت

انا هتنينى انده كده من تحت
مبدهاش بقى لازم اطلع السلم وارزع البا فوق نفوخها واجرجرها من شعرها لحد متيجى ترد عالناس المتجمهرة دى

مترضى عالناس يا بت انتى وتطمنيهم
وانا معاهم لو سمحتى

واحد قهوة يا عبده لفرنسا ترفدك
هبة

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شفتى بقى انا اول ما عرفت انك بقالك 4 ايام محدش شافك قلقت ازاى وجيت اسال واطمن عليك شكلك كده كبرتى دماغك مننا
عموماانت وحشتينى قوى
عودى يا بليه
قصدى عودى فرنسا تعالى وانا مش هخلى حد يزعلك

ام الابناء

راجية عفو الله

همسة قلم يقول...

خالتووووووووووووووووووووووووو

روحتي فين

المكان كله محاصر

عسى الغيبة دي تكون خير خالتو فرنسا

في انتظارك

شقاوة شعب يقول...

اجاباتك زى العسل

هههههههههههههه

حلوة حكاية نضارات النظر دى
بجد دمك سكر

تحياتى
شيماء

مش هنسى يقول...

جزاكم الله خيرا
عاجبنى جدا حبك لمصر رغم انك فرنسا

الطائر الحزين يقول...

كيف حالك

خير
يا ترى ما سر الغياب

تحياتى

أبوسويلم يقول...

انا حسدتك ولا ايه
ليه الغيبة الطويلة دى كلها
وكمان مش بتردى على التعليقات
قلقتينا عليك يا فرنس
ياريت تطمنينا عليك بس
حقيقى منتظرينك
تحياتى
وسلامى

رفقة عمر يقول...

فرنسا انى فين
شكلك اتجوزتى وبعتينا
مش مهم المهم تكونى بخير

سلوى يقول...

مروري التاني للإطمئنان عليكى عزيزتي

فينك؟

لم تنزلي بوست جديد وأيضا لم تردي على من علق

عساكي بخير

خالص تحيااااااااتي

صانعة الحرية يقول...

فرنساااااااااااااااااااااااا
ايه يا حاجه راوحتى فين
بعتلك رساله ومرضتيش على



طمنينا الله يكرمك

Esmat يقول...

يا بنوتة يا عسل
وحشتيتاااا يا فرنسا هانم
يا رب تكونى بخير
يا رب نطمن عليكى
بكلمة حتى يا قمر
يا رب ترجعى بسرعة
ونسمع عنك كل خير
تحيتنا ليكى يا قلقانا

الـسـيـدة نـون يقول...

فرنسا
بجد قلقت القلق بتاع الحاجات الوحشة
لازم تظهرى وتطمنينا عليكى
متختفيش كدة
طب لو تعبانة شوية قولى انك تعبانة وعايزة تريحى شوية
لكن مش تروحى وتقولى عدولى
تعالى بقى
طمنينا عليكى ارجوكى
اختك خيخة

alzaher يقول...

تحياتي لك يا فرنسا وسعيد بوجود اهل السويس الجميلة في فضاء التدوين
:)

3ala asm masr يقول...

فرنسا حبيبتى
انتى فينك مش باينه ليه؟
احنا قلقنا عليكى
يارب تكونى بخير وترجعلنا بسرعه

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى يقول...

يا أخت فرنسا

الدنيا صعبة و مش ناقصة نقلق عليكى

الله يخليكى طمنينا لأن الهواجس افترست دماغنا

ريحينا و طمنينا عليكى ربنا يكرمك

عبدالرحمن الشافعي يقول...

إيه ده!!!!!إيه الخبر إلي أنا سمعته ده
إيه يا ستي .إنتي فين...
دا الكل قلقان عليكي وبيحبك
إيه ده!!!!
باين كدة إتجوزتي زي ما بيقولوا...
خلاص ..خلاص... هنديكي رئاسة الجمهورية

إيه..دا المدونة مقلوبة عليكي
دا باين إن أنا كنت نايم على وداني

طمنينا عليكي

تحياتي لك

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فرنستى الحبيبه
انتىفين بجد وحشانى جدا وقلقت عليكى قوى انت فين طمنينى

طيب لو فى حاجة
خلى حد من طرفك يطمنا طيب متسبناش كدا الشمس غابت فى السما ء
انا مستنياكى فى اقرب وقت

ام الابناء
راجيه عفو الله

Desert cat يقول...

فرنسا ردى قولى اى حاجه
بجد قلقانه عليكى جدا
طيب ادخلى قولى انك بخير وامشى تانى
يارب تكونى كويسه وبخير

حواء يقول...

اجاباتك جميلة اوى وبرضه فيها طابع الدم الخفيف اللى عرفناه عنك .. تحياتى

Unknown يقول...

ازيك يا خالتى انتى مختفية ليه كفلة الشر ؟ ... على قد ما اتعرفت عليكى بسرعة على قد ما وحشتينى بسرعة ما اعرفش ازاى بصراحة ... أظهرى يلا و طمنينا عليكى

منى يقول...

فرنسا
كل يوم افتح المدونه مالقيش بوست جديد
قلت جايز كسلانه
فتحت التعليقات لقيت الناس كلها بتدور عليكى
انتى فين؟ بتتقلى علينا ولا ايه
يا ريت تطمنينا
لانك بجد وحشتينا

فرنسا هانم يقول...

اشكركم جدا جدا جدا
ولحد خمسه صباحا
على
سؤالكم عنى
انا لما شفت تعليقاتكم
الدمعه نزلت من عينى
اشكركم
اشكركم