السبت، نوفمبر 10، 2007

حد يصدق فرنسا تدون ؟

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اختكم // فرنسا
حبيت الاسم ده من حبى لعبله كامل
اقمت استلفته منها من غير ما تعرف
وهى كمان كانت مستلفاه من بلد اروبيه يعنى تبع طنطا
اختكم فرنسا نيو يعنى لسه جديده طازه فى موضوع التدوين ده
من مواليد السويس
لكن بعد كده انتقلت للعيش برضه فى السويس
عند الصابع الشمال للبحر الاحمر
تاريخ الميلاد // 11-2
وطبعا مش هاقول السنه لان ده سر ولا اقولكم 1969محدش واخد منها حاجه
عرفت التدوين عن طريق مدونه معروفه جدا زى النار على العلم
لكن اسمها راح من بالى
الظاهر مش معروفه ولا حاجه
حكايتى ببساطه
=======
لما كنت فى الثانويه العامه فى الثمانينات كتير من زميلاتى اتخطبوا وانا قاعده اقشر بصل
لما رحت الجامعه
وكانت فى القاهره كتير برضه من البنات اتخطبوا وانا برضه قاعده اقشر بصل
مانا فاضيه عماله اشترى واقشر
اتخرجت من الجامعه
ورجعت على السويس تانى بس مشهده يعنى بشهاده
وبعد سنتين اشتغلت
وكان سنى 25 سنه
قلت تمام هقابل مديرين ومهندسين وزاميلى المحاسبين وهانقى العريس اللى على مزاجى
فات شهر والتانى وسنه والسنه اللى وراها وانا برضه متمسكه بالبصل
وعماله اقشر
ثم اقشر
واقشر
محدش ورانى وشه قلت يمكن العرسان شحين من السوق
لقيت العرسان بالهبل كتار قوى لكن محدش عارف عنوان بيتنا
ركبت بدل الجرس جرسين على الباب والباب بتاع العماره
لكن العرسان
طاروا
بعد ما عديت ال35 سنه خلاص
بطلت استنى
واقلمت حياتى على العنوسه
اضحك واهزر ومحدش هياخد حاجه معاه
يبقى نعيش لنا يومين بالطول ولا بالعرض
نسيت فكره الزواج نهائيا
بل انى اغلقت موضوعها نهائيا
وتفرغت لتاديه فروض دينى وحياتى
واكتشفت موال المدونات وحكايه التدوين
ودخلت مدونات وقريتها
وزعلت جدا من اصحابها ليه محدش يقولى ؟
يسبونى كده من غير ما حد يقولى يا فرنسا فى حاجه اسمها تدوين اشغلى نفسك فيها
لكن معلش مردودلهم
انا بحب الهزاز والضحك جدا جدا
فارجوا الا يغضب من ضحكى احدا
والى اللقاء فى حلقه قادمه
قصدى سلام عليكم

هناك 66 تعليقًا:

رفقة عمر يقول...

طبعا انا سعيدة جدااااااااااا ان ليا السبق انى اكون اول تعليق على المدونه
الف مبروك على المدونه وبجد فكره فرنسا عجبتنى لانى انا كمان بحب عبله كامل
وانا سعيدة بروحك الحلوة
وان شاء الله المدونه تكون وشها حلو عليكى وتكتبى بوست قريب جدا انك لاقيت نصك التانى
وان شاء الله هايجى لان مش انتى بس اللى وصلتى للسن دة دة ناس كتييييير قووووى
ويااارب نفرح بيكى قريب اللهم امين ياارب العالمين

khobayb يقول...

أول تدوينة فعلا ؟
تدوينة جميلة جدا
الموهوب بيبان
مستنيين الحلقة القادمة

عصفور المدينة يقول...

السلام عليكم

أول تدوينة تدل على الخط مرحبا بك
أولا يا ستي مرحبا بك وكدة الكبار بيكتروا عشان نتقل الوزن

ثانيا عندك مدونة من السويس
http://noonybunny.blogspot.com/

ثالثا
هي أولا الصراحة أنا سررت جدا أنك أول مرة تعلقي في مدونة كان عندي

رابعا
أنا مبسوط جدا من الحكمة العالية جدا في كلامك
وربنا يبعت عريس إن شاء الله بس صراحة انتي حاطة صورة تطفش من بابها كدة عارف انها مش صورتك بس يعني يعني باقول

من غير زعل ولا حساسية نفسي في موضوع شاغل بالي من زمان بس مكسوف أطرحه وأهي حت المناسبة

الجماعة المدونين والجماعة المدونات تلاقي الواحد دايخ على عروسة ومجال التدوين ماليان وتلاقي الأخت من دول بتقول عايزة عريس صراحة أو تلمح وتلاقي واحد عمال يقول بادور ومش لاقي نفسي في فكرة توفيقية تستفيد من التدوين لتسهيل هذه المهمة بدون مخالفات شرعية

طبعا هذا الكلام لا ينطبق علي عشان أنا متزوج ومش ناوي أعدد والتدوينة القادمة لي يوم الإثنين القادم عن تعدد الزوجات

لكن فعلا شكرا لك إنك أتحت لي الفرصة أقول الكلمتين دول كنت محرج أقولهم وياريت أي حد يقرا تعليقي يقترح فكرة معينة

فيه عندي عريس ممتاز جدا 24 سنة مدون يطلب أخت واقترحت عليه الفكرة فرحب بس رجع قالي اقترح بعدين أنا احتست مش عرفت أقترح

http://kasperb4.blogspot.com/ يقول...

السلام عليكم

انا قلت بس اجي اسلم واشكرك على زيارتك الجميلة لمدونتي المتواضعة وعلى كلامك في حقها
ربنا يكرمك
:)

ليا عودة ان شاء الله قريب اوي واقرى الموضوع بتمعن نظرا بس لأني خارج دلوقت

وبتمنالك من كل قلبي مستتقبل تدويني حافل ورائع ان شاء الله وده متوقع جداااا لأن واضح ان حضرتك عندك روح جميلة ودمك خفيف

فكرتينا بواحدة كانت عزيزة اوي على قلوبنا كلنا

ربنا يبارك فيكي ويحقق لك كل آمالك
:)

الطائر الحزين يقول...

عملت بالوصية وركبت اول ميكروباص بس اتأخرت علشان المطبات وهباب البرك اللى مالى الشوارع والواد التباع اتخانق مع ال الركاب وكان عاوز ياخد نص جنية زيادة

المهم وصلت

وجيت اهنى وابارك على اول تدوينة دا انتى عاملة شغل فى المدونة مش عندى وبتقولى لسه طازة انا لا بحسد ولا يأر لسمح الله

بس انا شايف انك هتأكلى الجو قريب وتكونى مميزة


بارك الله فيك

Desert cat يقول...

والله انتى دمك زى العسل
ومعلى العرسان هما اللى عندهم عمى يا قمرنا
اختك جاه لك فى الطريق ولا تزعلى
اصلى برضه لسه بقشر بصل

فرنسا هانم يقول...

رفقة عمر

بجد بجد انا فرحانه جدا جدا جدا باول تعليق
وده هكتبه فى ذاكرتى
وياريت تبقى بينا رفقه عمر
اما حكايه العريس دى
خلاص انا شيلتها من انفخى خالص مالص
يعنى مبفكرش فيها من اصله
ومضى قطار العمر
شكرا جدا على الزياره الكريمه
لمدونتى المتواضعه

فرنسا هانم يقول...

خبيب

انت فعلا خبيب ولا حبيب وبتتكلم انجليزى
على العموم
الفين خمسمائه وسبعه وعشرين اهلا وسهلا وكمان مرحب
انا ممنونه قوى لكلامك الطيب على شخصى المتواضع
واستنانى وجهز الشاى علشان انا جايه مدونتك حالا

فرنسا هانم يقول...

عصفور المدينة

الاستاذ الكبير قوى عصفور المدينه
قبل ما اعمل مدونه وادخل العالم ده قريت مدونات كتير
وكانت مدونتك احدهم
اما بالنسبه لكلامك
فانا معك فى فكره الزواج هذه
اما انا شخصيا
فالفكره اتاخرت جدا
وانا راضيه بنصيبى كده
ومستمتعه بحياتى
واشكرك جدا على زيارتك الكريمه
وان كنت قد دخلت المدونه وانا مش موجوده
مقدمناش لاحاجه صاقعه
ولا حتى سحلب
شكرا استاذنا على الزياره

فرنسا هانم يقول...

آلام وآمال

تنزل وتيجى بالف مليون سلامه
وانا مستنيه تقراء التدوينه
لانها مجرد تعارف بشخصى الضعيف
ويمكن يجى سؤال عنى فى الامتحانات
فى ماده التاريخ
اين تسكن فرنسا ؟
تاريخ ميلاد فرنسا ؟
اعمال فرنسا الحربيه ؟
وكده يعنى
ارحب جدا و2 جدا و50 جدا بزيارتك لمدونتى

فرنسا هانم يقول...

الطائر الحزين

نص جنيه ليه قطع رقابته ولد طماع
هو مش عارف انت جاى عند مين ؟
هات لى الرقم القومى بتاعه وانا افرجك عليه فى وكاله الطاقه الذريه ومحكمه العدل الدوليه
واخلى التباع بتاع المقطوره الدوليه جورج بوش يوديه جوانتنامو
ولا اقولك
عفا الله عما سلف
وسلامى لام الاولاد
راجيه عفو الله
وخليها تزورنى

dr.Roufy يقول...

أهلا أهلا فرنسا هانم
نورتي عالم التدوين يافندم

وسعيدة جدا
اني عرفت مدونتك..واسلوبك الى زي العسل


تحياااتي

فرنسا هانم يقول...

Desert cat

لا ياختى
انتى لسه صغيره
هاتى البصل انا اقشره ليكى
وانتى شوفى حياتك
اعملى سحلب مكسرات كتير وسكر قليل
واستنينى على باب المدونه بتاعتك
وايام كامنج
قصدى
انا جايه

فرنسا هانم يقول...

dr.Roufy

ياسلام يا دكتوره
انا سعيده فرى نايص بوجودك ولو كنت اعرف انك جايه
كنت دبحت فرخه من عشه الجيران
بالحبل والسناره
وفرشت الارض ورد من جيبى الخاص
مانتى عارفه
جيب السبعه ميخلاشى
لكن انا هاروح عندك وارزل واقعد للعشى
انا بحب السمك

mohand يقول...

السلام عليكم


اهلا بيكي في عالم التدوين

ويارب تكوني مش من مشجعي النادي المصري

فرنسا هانم يقول...

mohand

فيرى اهلا وسهلا بيك انت فى عالم فرنسا
لدينا
شاى وقهوه وكاكولا وسحلب وعناب
الدفع مقدما
على فكره
النادى المصرى فى بورسعيد
اما فى السويس
نادى بتروجيت ونادى اسمنت السويس
وانا اهلاويه
وزعلانه من النجم الساحلى جدا

محمد عبد الرحمن يقول...

مدونة طيبة ربنا يوفق حضرتك وطبعا التدوين ليس قضفضة فقط بل مع الوقت ستتمايز الأفكار وتتضح السبيل وهنالك تتحدد الإتجاهات
أصبحت المدونات على حداثة عهدى بها سلوتى ومكانا للتعرف بعقول وأفكار

ومن المشجع أن أجد عند حضرتك تعليقات لأكابر ومحترمين من أفاضل اهل التدوين فى رأيى الشخصى من وزن أستاذى العصفور والطائر الحزين والام وآمال و رفقة عمر

رفقة عمر يقول...

اوعى تقولى مضى قطار العمر
هناك من يبحث عنك ولكنه فى الوقت المناسب ليكى وله سوف يظهر ان شاء الله
وتلتقوا كما التقى سيدنا ادم بامنا حوا
بس ابقى اعزمينى اوعى بقى تكونى من الناس اللى ما تلاقى احبابها بتنسى اصحابها

حياة الأحلام يقول...

السلام عليكم

يا أهلا يا أهلا يا فرنسا هانم

نورتى التدوين يا جميله
وحبيت فيكى دمك خفيف وصريحه وانا احب الصراحه
وان شاء الله تنورى عالم التدوين ببوستات جميله زيك

وخلى بالك يا ساتر استر من دخول الحاره دى حاره وحشه والستات قراره ههههه

انا بحب عبله كامل برضه

ربنا معاكى يارب فى عالم التدوين
وموضوع الجواز ده حاجه عند ربنا واللى مكتوب لكل واحد هيشوفه هى بطيخه
وكمان يعنى اللى اتجوزوا عملوا ايه
انا كل صحابى اللى اتجوزوا عاملين يقولوا شاطره اوعى تتجوزى دالوقتى

عادى يعنى كلنا بنقشر بصل المشكله بقى فى ريحه البصل بعد كده :d

نورتى يا قمر وانا ما جتش فاضيه وجبت لب وترمس وسودانى علشان نسلى بعضنا

يارب نشوف بوستات اجمل واجمل

تحياتى

FrEe.PhArAoH يقول...

اولا بموووووووت انا فعبله كامل

ثانيا بكل صدق مشاعرك عاليه جداااا

ثالثا بلاش نضخم الموضوع كل الحكاية ان ربنا عادل جدااااااا .. مفيش حاجه اسمها عنوسه .. اكيد ربنا رزقك بحاجات مش عند كتير متجوزين

رابعا انتى مش كبيره يا فرنسا عشان تقولى عنستى .. اعرف بنوته معدية الخمسين سياتك ومتجوزتش وسعيده فحياتها جدااا

انتى منوره عالم التدوين واقبلينى ضيف على مدونتك اللى بتوقعلها بجد نجاح رهيب .. وكمان بحب اهل السويس انا

منوره :)

خالص مودتى

فرنسا هانم يقول...

طال الليل

اشكرك جدا على النصيحه الغاليه
وان كنت قد حددت مسارى قبل الدخول فى هذا العالم
فانا مسارى بسيط جدا
النقد الساخر البسيط للسلبيات بانواعها

فرنسا هانم يقول...

رفقة عمر
صاحبه السبق
اسمحيلى ان اكتب كلمه صاحبه السبق بعد اسمك لانكى اول تعليق عندى واصبح لكى معزه خاصه عندى
اما عن موضوع الجواز
صدقينى
انا قربت انسى مجرد التفكير فيه
ولو حصل
هاعزمك اول واحده
وهفرق لكل 3 معازيم ازازه كازوزه
اما انتى
هديلك ازازه بحالها
ويلا
انشاله ما حد حوش

فرنسا هانم يقول...

تعبتى نفسك وكلفتى نفسك
وجيتى المشوار ده كله للسويس
ومحمله بالهدايا كمان
انا مش عارفه اشكرك ازاى
اوعى تكونى مشيتى من غير ما تشربى حاجه
انا عامله حفله الافتتاح ومكلفانى اكتر من سبعه جنيه وتسعه وتسعين قرش
مشروبات واكل وسيكورتى
بجد
نورتينى جدا
واوعى تصدقى كلام زميلاتك
الجواز نعمه من الله

فرنسا هانم يقول...

حياة الأحلام

اسفه يا حبيبتى الكلام اللى فوق ده على طول ليكى انتى
وانا نسيت اكتب اسمك
ومن حظى انى اكلمك مرتين
لكن هابعت لك فاتوره الغاز تدفعيها
اصل الكمبيوتر عندى 5 شعله وفرن

فرنسا هانم يقول...

FrEe.PhArAoH
واهل السويس كلهم بيحبوك
اصل احنا بنحب اللى بيحبنا
اما عن العنوسه
فى حاجه اسمها عنوسه
وانا لا سمح الله لا اعترض
ولكنى سعيده جدا بحالى ومتأقلمه جدا مع حياتى
وباقى عشر سنين وابقى زى الكتكوته بتاعه الخمسين
تشريفك مدونتى شرف كبير جدا جدا

غير معرف يقول...

ياستي نورتيني وكترتينا ونورتي عالمنا ويارب تكوني صديقة دايما ليا ياجميلة وكويس ادي تاني واحدة سويسة نعرفها علشان نبقى نيجي نصيف عندكم ولا انتوا مش عندكم مصيف

المهـ إلي الله ـاجر يقول...

وفقك الله في التدوين

ورزقك بعريس :)

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا سعدت جدا بدعوتك لى بالزيارة
فعلا دمك زى السكر مالكيش حل زى العسل انا معلوماتى عن السوايسة انهم دمهم خفبف وزى السكر
بس انت سكرك زايد كثير


اولا مدونه رائعة ومبشرة بكل خير زى ما قالك طائرى الحبيب
وثانيا بالنسبة لموضوع العريس اعرف ناس كثير اتاخرو فى سن الزواج
وبايمانهم بالله وفضل منه ونعمة
رزقهم بازواج صالحين
وان شاء الله جزاء صبرك وايمانك بالله سيكون زوج صالح يعاملك بما يرضى الله ويرزقك الذريه الصالحة ان شاء الله

لانك بجد زى العسل
وان شاء الله ساداوم على زيارتك

ام الابناء

راجية عفو الله

فرنسا هانم يقول...

قلوب حائرة
طبعا عندنا مصيف
ومصيف عسوله كمان
عندنا العين السخنه
بس لما تبقوا تيجوا ابقوا قولوا علشان نبردها شويه بلوحين ثلج
او نحط الكراسى فى التلاجه شويه علشان تعرفوا تقعدوا براحتكم

فرنسا هانم يقول...

المهـ إلي الله ـاجر
جريت وراك علشان تشرب شاى ولا حاجه صاقعه
لقيتك راكب حصانك وشارخ
امت شربتها انا
سعدت جدا بحضورك لمدونتى المتواضعه

فرنسا هانم يقول...

ام الابناء
راجيه عفو الله
يا ستمائه مرحب
نورتى وزدتى النور
مش عارفه اعمل ايه ولا ايه
ولاد اختى مبهدلين المدونه
ومكركبين الحاجه
انا سعيده جدا بوجودك يا قمر
وخلى بالك من الطائر الحزين
وربنا يكرمكم
اما الزواج
موضوع ليس له محل من الاعراب
انا مبسوطه كده
وفعلا مرتاحه
ووجدت فى التدوين عالم كنت اتمناه

فرنسا هانم يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
غير معرف يقول...

الظاهر انى جيت متاخر بس على العموم يعنى البديات اذا كانت تبشر بالنهايات فنحن فى انتظار بلوج رائع ينبض بالكلمات ليرسم على وجهنا الكثير من البسمات
تحياتى

غير معرف يقول...

فرنسا هانم

يااهلا وسهلا ونورتي المدونات كلها :)

قلنا نهني ونبرك بوجودك في عالم التدوين ومدونة مبشرة بالخير بس تابعي انتي ولا يهمك:)

دكتور كسلان يقول...

الف مبروك ع المدونة

وان شاء الله تكون مميزة

وواضح انها هتبقى كده

اسلوبك زى العسل ودمك خفيف اوى

وربنا يتوب عليكى من تقشير البصل

علىى فكرة انا بدات اقشر انا كمان

لو عندك كمية كبيرة

ابقى ابعتيهالى


سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

أبوسويلم يقول...

احنا نهنى أنفسنا اولا بانضمام مدونة
زى العسل ودمها خفيف زى سعادتك لعالم المدونات
واهم حاجة ان مزاجك يبقى تمام التمام سواء مع عريس او لا
والاهم انك تفضلى محافظة على روحك الخفيفة دى دائما
وزى ما قال عمى الكبير مصطفى كامل
لايأس مع الحياة ولا حياة مع اليأس
ههههههههههههه
حقيقة انا سعيد جدا انى علقت عندك
ومنتظ تدويناتك القادمة بفارغ الصبر
تحياتى
والسلام

فرنسا هانم يقول...

رئيس جمهوريه نفسى

تحيا جمهوريه نفسى العربيه

انت مش جيت متأخر ابدا
انت جيت فى وقتك

ولو اعرف انى سياده الرئيس مشرفنى
كنت فرشت السجاده الحمرا من المطار لغايه باب المدونه
بس على فكره

المنحه يا ريس ؟

فرنسا هانم يقول...

همسة قلم

اهلا بيكى انتى يا قمر
نورتى بيتك ومترحك
ولو مشالتكيش ارض المدونه نشيلك على راسنا
انا سعيده جدا بزيارتك
وان شاء الله متقطعهاش
واستنينى بقى بصنيه جاتوه
عبقال ما جى عندك

فرنسا هانم يقول...

دكتور كسلان

لا يا خويا انا بشترى البصل بالطلب
مانت عارف البصل غالى
وبعدين انت راجل
يعنى تقدر فى اى وقت ترمى البصل والسكينه فى اقرب ترعه
وتخطب ست الستات احلى البنات
ربنا يرزقك بيها ان شاء الله
وبعدين يا د / كسلان
انظر حولك
تلاقى بنات قمرات زى الشربات حلوين مش عارفه ليه قولوا هييه

فرنسا هانم يقول...

أبو سويلم

تسلم انت وعمك الكبير مصطفى باشا كامل
وبعدين انا روحى الحمد لله حلوه
ومن غير عريس
لان الموضوع ده خلاص اتنسى
انا سعيده جدا جدا بزيارتك

مدحت محمد يقول...

خالتى فرنسا مبروك المدونة
وربنا يجعلها وش السعد عليكى يارب
دمك زى العسل
بجد
ضحكتينى جدا جدا
فعلا شكلها هتبقى مدونة جامدة جدا
على راى المثل
الكتكوت الفصيح من البيضة بيصيح
بس انتى مش الوحيدة اللى بتحب عبلة كامل
اعتقد مصر كلها بتحبها
بجد اعتقد
انها هتبقى من اقوى المدونات الموجودة فى الساحة
وربنا يوفقك ياخالتو

http://kasperb4.blogspot.com/ يقول...

مممممممم

طبعا واضح ان حضرتك شخصية جميلة بجد من غير كجاملة واحلى حاجة هي التقائية والروح العالية اوي اللي باينة من كلماتك اللي على اد ما هي قليلة بس معبرة جداا عنك

بالنسبة لموضوع الجواز ده انا مش هعرف اقول فيه حاجة بصراحة يمكن صحابي قبلي قالو كل حاجة
وبعدين والله لا المتجوز مستريح ولا اللي مش متجوز مستريح
انا ليا اخين متجوزين الاتنين والله بيقولو بلسانهم لو الزمن يرجع بيهم مكانوش فكرو ف الجواز خااااالص

طبعا ده غلط انا عارف واكيد في مشكلة عندهم وحاجة مش مظبوطة
بس اصدي اقولك ان محدش عاجبه حاله

اييييييييه يالا المهم بقى
انا بصراحة بحب اوي المواضيع القصيرة والمعبرة في نفس الوقت ومبحبش الناس اللي بترغي كتير وعشان كده ان شاء الله هتابعك باستمرار

حضرتك بقى طلبتي مني اجيبلك هدية وانا جاي وانا جبت لك التاج اللي عندي اعتبريه بتاعك يعني لو ميدايقكيش واهو بالمرة هنتعرف اكتر على شخصية حضرتك الجميلة دي

ومعلش بقى طولت عليكي
:D

http://kasperb4.blogspot.com/ يقول...

معلش نسيت اسأل هو حضرتك مواليد 2 نوفمبر ولا 11 فبراير

لو 2 نوفمبر تبقي دفعتي

:D:D:D

فرنسا هانم يقول...

doha
والله اول مره اسمع المثل ده
اختك فرنسا عايشه السنين دى كلها ومحدش يقولى على المثل
انا فى غايه السعاده لزيارتك الكريمه لمدونتى المتواضعه
اما عن عبله كامل
انا وكل الناس فعلا بنحبها
لانها قمرايه

فرنسا هانم يقول...

آلام وآمال
هو فعلا محدش راضى بحاله
لكن فرنسا راضيه بحالها قوى والحمد لله
اما المشكلات اللى بتحصل بين الازواج
فحلها اما من عند الله
واما من عند البشر بصوره سكاكين واكياس بلاستيك والذى منه
على فكره لما تتجوز
اوعى تجيب غير سكينه واحده
انا يشرفنى جدا انى اكون صاحبه مدونه تتشرف باسمك بين المعلقين فيها
والمتابعين لها
اما بالنسبه للتاج
انا متشكره جدا عليه
لكن مش معقوله ابداء بالتاجات
انا قبلت الهديه
وسارد على التاج قريبا
وفى كل دور العرض

فرنسا هانم يقول...

آلام وآمال
اهه
انا نسيت اقولك
انامواليد 11 فبراير

رحــــيـل يقول...

فرنسا هانم اتى دمك شربات وزى العسل
وعايزه اقولك على حاجه عالما لتدوين ده رائع بجد
وهتلاقى نفسك هنا
وهيكون ليكى اصحاب كتير
ودنيا تانيه خالص غير العالم اللى بره
احنا هنا كل واحد على راحته خالص
وبنحب بعض من غير مايكون فى مصالح
انها فقط مجرد مشاعر جميله جدا
خالص تحياتى لكى

خمسة فضفضة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا مرحبا يا مرحبا نورم غطا علي الكهربا

الف مبروك علي المدونه الجديده ، ومعلش بقي متاخره عرفت اللينك بالصدفه من عند سها ( شئ منت )

ان شاء الله يبقي ليك شان كبير في عالم التدوين
وهانستني تدويناتك الجميله ونتابع معاكي باستمرار

تحياتي

The Queen يقول...

يا خالتو

ازيك يا جميل

مبروك عليكي المدونة ويارب يكون وشها حلو عليكي

انا دخلت مدونتك صدفة لان الصورة والاسم شدوني جدا بس بجد حبيتك اوي

حسيت ان روحك خفيفة وقريبة اوي ليا

هيكون لي زيارات مستمرة لمدونتك وكويس اني لحقت الطريق من اوله

تحياتي لك

كفايـة طيبـة يقول...

ايه ده ؟؟انا جاية متأخر اوى كدة

معلش بقي ههنيكي بالمدونة وخلاص

بجد انا بتفق مع اللى قال ان الموهوب بيبان من اولها

اسلوبك سكر يابنتى ماشاء الله ... وحاسة انك فعلا زى عبلة كامل

وبعدين ولا يهمك البصل هيكفينا كلنا متقلقيش :D

كلنا بنقشر :D

مدونتك جميلة اوى :)

فرنسا هانم يقول...

ra7eel
انا متشكره على الكلام الجميل ده
وان شاء الله تكون بدايه خير
وهستناك دوما

فرنسا هانم يقول...

خمسة فضفضة
عسووووووووووله والله
انى حبيت كلامك قوى
وانتى زى خالتك فرنسا بتحبى الهزار
يعنى هناكل مع بعض
اتمنى انى اشوفك دايما
خالتك فرنسا

فرنسا هانم يقول...

The Queen
جلاله الملكه
اهلا يا حبيبتى
ويمكن انتى لحقتى المدونه من الاول لان لى نصيب اتعرف على شخصيه ملوكى
تحياتى لجلالتك

فرنسا هانم يقول...

كفايـة طيبـة
ليه العسول اللى فى الصوره ده بيعيط
محدش يدخل عند خالتو فرنسا ويعيط
لكن
برضه منورنى
ومشرفنى
ورافع راس خالتو للدور الواحد وخمسين
منورانى بجد يا حبيبه فرنسا
وكده البنات بيزيدوا
الله اكبر
خمسه وخميسه

كمال سلطان يقول...

ازيك يافرنسا
أحلى قرار اللى انتى خدتيه ده
ياشيخه بلا جواز بلاهم
بينى وبينك ياريتنى كنت لقيت بصل اقشره ولاكانش حصل اللى حصل

Ehab يقول...

نورتي المدونات
ومتزعليش هو البصل وحش يعني
ده مفيد جدا
وبعدين يا ستي يا مرحب بالسويس وناسها
احلى حاجه في التدوين اننا نتقابل مع ناس البعد بينا جغرافيا كان هيخلي معرفتهم مستحيله
وبكره يااستاذه تبقي نار على علم ونبقى نيجي نتمحك فيكي علشان الناس تشوف اسامينا عندك
انا بسجل طلب صداقه من بدري اهو علشان الحق قبل الإقبال الجماهيري

تحياتي وربنا يوفقك

سلاااااااااااااااااااام

mohamed يقول...

بجد اسلوبك حلو قوى
وربنا ان شاء الله هيكرمك باللى تمنيه ولو مكنش فى الدنيا يبقى فى الاخرة بس قولى يا رب

فرنسا هانم يقول...

كمال سلطان
دا خالتك فرنسا عندها مخزن بصل
دنا قشرت بصل سوق الاحد عندنا فى السويس
وسوق العبور فى القاهره
لكن على رايك
بلا جواز بلا ازاز

فرنسا هانم يقول...

الشنكوتي الكبير
يا معلم يا كبير قوى
دى الغلبانه فرنسا قبل ما تبداء التدوين كانت عارفه مدونتك الجميله
على فكره
انا قبل ما ابدء اى حاجه
كنت بازور مدونات كتير

فرنسا هانم يقول...

mohamed
انا متشكره جدا يا محمد وربنا يكرمن ويكرمك ويكرم السامعين يا رب

غير معرف يقول...

هو انتى بتحبى البصل اوىىىىىىىى كدة

عبدالرحمن الشافعي يقول...

دا إنتي دمك زي العسل
أه والله
من رغم ألمك وكسورك
بس إنتي برضه هزارك حلو

يلا
أنا قرأت الموضوع دا من زمان بس أنا معرفتش أعلق سا عتها
وعلى فكرة
أفراد عائلتي كلهم باقوا بيتابعوا مدونتك أكتر ما بيتابعوني
ماشي

ربنا يسامحك
تاخدي مني المعجبين
ماشي
أنا بقى جاي أتشاكل معاك

يلا سلام
تحياتي لك

مشمش يقول...

من قبل ما الانسان يتولد وهوة مكتوب علية قدرة وهوة مالهوش دخل فية ودة قدرك وقدرنا كلنا لازم نشوفة واحييك علي جراتك وخفة دمك ويارب تدخلي الجنة

فرنسا هانم يقول...

love
هو اللى بيقشر البصل لازم يحبه

فرنسا هانم يقول...

عبدالرحمن ياسين
بجد وحشتنى

فرنسا هانم يقول...

مشمش
انا وانت امين يا رب