الاثنين، فبراير 11، 2008

واخدنا الكاس

السلام عليكم
من عميق قلبى ومن التاجى والاورطى وبلاد الواق واق
اقول لمصر
مبروووووووووووووووك
كاس افريقيا فى احضانا للمره السادسه وللمره الثانيه على التوالى
( مش على التوازى )
والله دمعت عينى والابطال ساجدون لله شكرا
حسيت كانى عايزه ادخل جوه التليفزيون واجرى واتنطط واتشقلب معاهم
حسيت انى عايزه اشيل علم مصر
الناس زهقت
بجد
الناس محتاجه تفرح
كل حاجه قصادنا لونها مش ابيض
كل طريق قدامنا ابوابه مش مفتوحه
واحد يسألنى
يقولى كابتن فرنسا هانم هو احنا لما اخدنا الكاس حررنا القدس ؟
ولا هزمنا الشرشوحه اسرائيل ؟
ولا طردنا العدو الامريكانى من ارضنا العربيه ؟
اقوله
لا
لا حررنا القدس ولا هزمنا اسرائيل ولا طردنا الامريكان
احنا انتصرنا فى محفل رياضى
بجد الاسئله دى والاستنكارات دى سمعتها من الناس فى الشارع وفى العماره
لكن
احنا محتاجين نفرح
والله محتاجين نفرح
سبونا نضحك من قلبنا سبونا نلتف حوالين فرحه واحده
الله عليكى يامصر
الله عليك يا منتخبنا يا قومى
الله عليك يابوتريكه - يازيدان - يا متعب - يا عمرو زكى - يا معوض - يا حسنى - يا شوقى - يا جمعه - يا حضرى - يا احمد ياحسن -يا فتحى -يا شحاته - يا مذيعه يافرنسيه يام وش حلو
كان نفسى اركب على المحفه زى البنت الصغيره اللى جابت الكاس
واللف الملعب 732 واقول
تحيا مصر تحيا مصر
مبرووووووك ليكم كلكم

هناك 121 تعليقًا:

نوري يقول...

الف الف مبروك عليا الكاس بتاع الكومنت الاول
هههههههههههههه
ومبروك ياخلتي ومبروك ع كل المصريين
عايزه اقولك الشوارع عندنا هنا في الرياض متبهدله لحد دلوقتي
كله فرحان ومزقطط مصريين وسعوديين
عارفه ليه
عشان احنا شعب من كتر الاسي بقينا بنتلكك ع الفرحه والضحكه والرقصه الي ملهاش اي لازمه بس بتطلع طاقه مكبوته جوانا
انا كان نفسي اكون هناك دلوقتي معاكم بس حكم القوي بقي
يلا(بست وشز فور يو اند كونجراتوليشن)0

shahy يقول...

الف مبروك عليكي ياخالتي وعلينا كلنا

اسمحيلي اقولك ملحوظة صغنونة
المذيعة كانت مصرية مش فرنسية
انا كمان كنت فاكراها فرنسية لغاية لما لقيتهم بيشكروها وبيقولوا اسمها هي المذيع اللي كان معاها وهو مصري برضة

تحياتي ياخالتي ومبروك تاني

Doaa Ebrahim Aaql يقول...

الف مبروك يا جميله
يارب دايما نكون
فى نجاح وتفوق وتألق


.
.

تحياتى

احساس لسه حى يقول...

عزيزتى
طبعا مبروك لمصر
وخلى الشعب يفرحلة كام يوم

وبدل مش قادرين على الشرشوحة اسرائيل

ولا قادرين على مامتها امريكا

ولا حكامنا ناوين يحرروا القدس

يبقا خلينا نفرح باللى قادرين عليه وطيلينه

معلش على التعليق اللى هيست فيه ومخدتش كلامى من بعض كلام وفيه وعلقت

ساعات بعلق الصحيان والنوم اعذرينى

سلام

Empress appy يقول...

لا عارفه اللى اروع من الفوز بكتيررر وكان نفسى الناس تشوفه الروح اللى بعد الفوز عارفه يا فرنستى وبما ان اصحابى دايما يقولوا عليا بشوف الحاجه مش بعيون الناس العاديه (بس هما يقصدوا انى طفله للتوضيح بس) شوفت امبارح اجمل حاجه فى وسط البلد وعباس العقاد تخيلى ولاد واطفال وشباب وبنات وكبار كله بيقول لكله مبروك والبنات ولااولاد بيرقصوا فى الشوارع وحدش بيضايق حد ولا تحرشات ولا بتنجانات بجد كان يوم فيه حب مصر وحلاوة المصريين باينه فى كل حاجه ومبروك عليكى

ghalia يقول...

مبرووووووووك علينا كلنا
صراحة يستاهلو بعد المجهود اللى بذلوه
لعيبة الكاميرون عاملين زى البقر , لعيبتنا يا عيني اتضربوا ضرب هههههههههههههههه
الحمد لله إن ربنا توج تعبهم بالكاس

وحشاني يا فرنسا ووحشاني تدويناتك :)

خمسة فضفضة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الف مبروك يا فرنستي ، ايوه يا خالتو خلي الناس يفرحولهم شويه قبل مابفوقوا ويرجعوا للهم اللي عايشين فيه

وعلي راي احمد حلمي : خلي الشعب يعيش

رئيس جمهوريه نفسى يقول...

بصى يا خالتى والله انا فكرت فى موضوع الكاس والمكسب بس الى اكتشفته حاجه تانى وجه على بالى كلام محمود المليجى ابو سويلم فى فيلم الارض وهو بيقول علشان كنا رجاله ووقفنا وقفه رجاله
والله يا فرنسا الشعب المصرى لا تنقصه اراده او امكانيات علشان يكون من دول العالم المتحضر ولو حبينا نعمل ده حنعمله بس ربنا يجازى الى مننا وعايزنا كده
الف مبروك الكاس يا فرنسا هانم بس برضه عايزين اسامه محمد فى الاهلى :'(

غير معرف يقول...

أختى الفاضلة/فرنسا هانم
جميل الأنتصار و اسألى من عاشه و أليمة الهزيمة،وأدعو الله العلى القدير أن يلهم الشعب المصرى الجدية فى كل شئ ..فجدية رجال المنتخب السبب الأول للأنتصار..و مبروك لمصر ..أبو خالد

غير معرف يقول...

الأخت العزيزة/فرنسا هانم
مررت على مدونة الأخت خيخة وأى كلام فرأيت انسحاب و لا أدرى لما فأنا لم أدخل مدونتها من فترة ولكن من التعليقات أحسست أن هناك من هاجمها ففضلت الأنسحاب أرجو أن تقنعيها بالعودة للكتابة و المواجهه،و مقارعة الحجة بالحجة ،ولقد لجأت اليك لأنها أغلقت باب التعليق أمام من ليس له مدونة و أنا أرى أنها من المدونات المحترمة و تملك رأى حر ..أبو خالد

فرنسا هانم يقول...

نوري
واحلى واجمل الامنيات ليكى ولكل المصريين فى السعوديه وكل انحاء الكره الارضيه
ومبروك على كاس الكومنت الاول

مشروع انسان يقول...

هلا
مبروك لمصر وللمصريين
وياريت الناس فرحتها دى تبقى
نص فرحتها بنصر المسلمين والاسلام
وتشجيعهم تشجيع ومناصرة لاخوانا فى فلسطين وغزة والعراق

فاهم حضرتك ان الناس لازم تفرح لانها مفرحتش من زمن
بس للاسف الفرحة دى كل ما بتزيد بتحسسنى ان الناس بعدت اوى عن الواقع وعن اللى بيحصل لينا سواء فى مصر او خارجها

كنا ممكن نفرح ومن حقنا نفرح
بس على الاقل تكون فرحتنا مساوية مثلا لانتصار حماس وتوليها القيادة فى فلسطين
او بحكمها لغزة
او لنصر لبنان الاخير

لو كان كده كنا ممكن نفرح ومن حقنا
بس للاسف الناس بتهرب من مشاكلها وهمومها باى شئ عشان كده فرحوا اوى
مبروووووووووووووووك

فرنسا هانم يقول...

shahy
شكرا على المعلومه شاهى الغاليه
بجد افتكرتها فرنسيه
لان مش من عادتنا تكون عندنا معلقه كرويه
الف مبروك لمصر

فرنسا هانم يقول...

princess dodo
يارب يا برنسيسه
نكون فى نجاح وتألق وتفوق

ومبروووووووك لمصر

فرنسا هانم يقول...

احساس لسه حى
اخى العزيز
علق زى ما تحب
براحتك خالص انا لا اغضب من الراى الاخر
ومبروك لمصر

walaa يقول...

بجد فرحه والله عملوها الرجاله
ويا رب بقه دايما يا مصر للامام وتبقى الاولى فى كل حاجه دعوه للامام والتفاءول اللى البلد تتغير عندنا فى النمنطقه كل الاولاد طلعوا وعملوا مهرجان انا حسيت اللى انا فى العييييد
مببببببررررررووووووك يا مصر
ولاء

فرنسا هانم يقول...

appy
طبعا يا ابى
الناس اوقات الازمات او الحروب او الانتصارات يكون تفكيرها الاساسى فى صلب الحدث
وعلشان كده
فى حرب اكتوبر مثلا لم تسجل اقسام الشرطه مخالفات مثل الايام العاديه
بل كانت اقل بكثير جدا من الايام العاديه

فرنسا هانم يقول...

ghalia
انتى اللى وحشانى قوى قوى
وتدوينه كرويه على السريع
يعنى فاصل ونواصل
ومبروك لمصر

فرنسا هانم يقول...

خمسة فضفضة
فعلا يا دكتوره خلى الشعب يعيش
خلى الشعب يفرح
مبروووووووووك يا دكتوره
انا عارفه انكى كرويه
واهلاويه زييى
لكن دلوقتى مصر وبس

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

مبروك الكاس وعقبال كدة ما نشوف الامة ملتفة حوالين بعضها وايد واحدة زي ما شفنا انهم ايد واحدة كدة في فرحتهم بالكورة
على فكرةاحترم ابو تريكة الانسان جدا بعد موقفه في غزة
علشان فرحتكم كلكم ولو اني مش كروية ابدا بتا بقولكم مبروووووك

غير معرف يقول...

انا كمان سمعت الاسئله دى بس بجد زى ماقلتى احنا محتاجين نفرح
محتاجين نحس اننا نقدر نعمل ولو حتى فى الكورة

بجد الف مبروووووووووووووووك لمصر والمنتخب واللعيبه الجامده
ولينا كلنا
اهو على الاقل قلوبنا اتجمعت على حاجه

سلامى يا فرنستى
:))

الـسـيـدة نـون يقول...

والله وعملوها الرجالة
عملوا ايه
خدوا الكاس يعنى
مع انى ماليش فى الكورة
بس الماتش الوحيد اللى اتفرجت عليه هو ماتش النهائى وبجد كان ماتش رائع
والحمد الله نجحنا فى الالعاب
عقبال ما ننجح فى العربى والدين والجغرافيا والتاريخ والرياضيات والعلوم
وسمعنى سلام كنا رجالة ووقفنا وقفة رجالة
تحياتى ليكى يا فرنستى الجميلة
اختك خيخة

عصفور المدينة يقول...

الحكومة ترفع أسعار السلع الغذائية للمرة الثالثة خلال شهر واحد


وأعلن اللواء أبو بكر الجندى رئيس الجهاز المركزى للتعبئة العامة والاحصاء الاحد ان معدل التضخم السنوى لقسم الطعام والشراب لاجمالى الجمهورية ارتفع بنسبة 2ر16% خلال شهر يناير الماضي مقارنة بشهر يناير 2007.

وجاءت هذه الزيادة على مستوى الريف بنسبة 9ر18% بينما بلغت على مستوى الحضر 5ر13%.

وعزا الجندى هذا الارتفاع في معدل التضخم السنوى لقسم الطعام والشراب لاجمالى الجمهورية إلى ارتفاع اسعار كل من الخبز والحبوب (بنسبة 9ر34%) واللحوم (بنسبة 7%) والاسماك الطازجة (بنسبة 6ر9%) والالبان والاجبان والبيض (بنسبة 3ر17%) والزيوت والدهون (بنسبة 4ر26%) والمنتجات الغذائية الاخرى (بنسبة 4ر24%).

مروة الزارع يقول...

مع انى ماليش فى الكورة

بس مبروك ياستى

.............

عارفة انا بحزن جدا لما بلاقى الكورة هيا الحاجة الوحيدة اللى بنكسب وفالحين فيها وبنفرح عشانها

بس عموما انا فرحانة انكم فرحانين

مبروووووووووووك

الربان يقول...

تحياتي

مبروك لمصر و للمصريين و كل من أحب مصر و أهلها الطيبين.

الكأس جاء لان العزيمة كانت قوية...
والقلوب علي قلب رجل واحد...كلهم من اجل مصر و المصريين .

ربنا يكتر من فرحتنا لاننا بجد محتاجين نفرح.........محتاجين نكون مجتمعين علي خير دائما....


تحياتي و تقديري.

nigro يقول...

مبدئياً: 77 مليون مبروك لينا و علينا
مثنئياً: احنا بجد محتاجين نفرح بأي حاجة يعني نيقى مطحونين في بلدنا و طالع عنينا و عين أهالينا و عين اللي ساكنين جنبينا.. وكمان ما نفرحش.. نروح نموت بقى
مثلثياً: أنا عندي واحد في البيت كان بيشجع كل منتخب كان بيلاعبنا
لدرجة إن أي جون لينا كان بيجيبله صدمة عصبية
و يبرر بكده إننا شعب أهبل و "ابن كلب" مش لاقي ياكل و رايح يفرح بكاس في الكورة
و كمان بيقول إن الناس دي" اللي هما اللعيبة يعني" هي اللي واكلاها والعة
طيب مال ده ب ده يا عم
طبعاً أنا مقدرش أقول كده قدامه.. لحسن ما تلاقونيش تاني
و مرة تانية 78 مليون مبروك"زمانهم زادوا في الفترة اللي قعدت أكتب فيها التعليق"..يا كابتن فرنسا هانم

Call for coexistence يقول...

مبرووووووووك
ومجهزه النسكفيه ومستنياكى تيجى تشربيه فى مدونتى

عبد الرحمن مدني يقول...

الف مبروووووووووووووووووووك لمصر ولينا



وان شاء الله كاس العالم 2010
وياريت نتابع الاخبار مع بعض

يا ريت اسمع رايك في
اخوان ستايل

صوت من مصر يقول...

والله عايز اقولك مصر لاول مره كلها تفرح مع بعض ستات او رجاله انا امبارح سمعت زعريت بس جامده

آخر العنقود يقول...

ازيك ياكابتن فرنسا
يووووه
قصدى اخالتى فرنسا

انا فعلا فرحت اوى اوى امبارح لمصر
مش عارفة حسيت فى اخر الماتش كده بعزة جميلة اوى واللعيبة بتسجد
وبجد بجد انا عجبنى ابو تريكة قووووى
فعلا مثل للاعب المصرى المسلم الخلوق

ومن ضمن الحاجات اللى سمعتها بعد الماتش زيكوا
او بمعنى اصح قريتها ع الميل
رسالة بتقول
ياسلام لو شعب مصر كان صرخ ساعة حصار غزة زى ماصرخ ساعة دخول الجون كان الحصار فك فى ساعتها

تحياتى ليكى ياخالتو
am.zaid

الطائر الحزين يقول...

اذا كان الكورة هى الشىء الذى يعبر عن انتمائنا الان

فاعتقد اذا جاء ما يلتف حولة الناس وبصدق لن يبخلوا


مبروك

تحياتى

The Queen يقول...

الف مبروك لمنتخبنا
ولبلدنا
النصر ده مش كروي بس لا ده نصر على كافه المستويات
وده لان لعيبه بلدنا على خلق ومتدينين
يبىق ده نصر اكيد للمسلمين
ويارب يكون في كل المجالات
اللهم آمين

ومليون مبروك لمصر .. افرحي يا مصر

تحياتي لك فرنسا

انين الحزن يقول...

فرنسا ياسكر ياعسل ياقشطه
مبروووووووووووووووووووووك علينا ولينا

انتي كمان كان وشك حلو اصل انا كمان كان وشي حلو

عايزه اقول حاجه صحيح
انا دلوقتي كنت هاكتبلك وحشتيني وانا بكتبها افتكرت التعليق بتاعك لما قلتلي انا حاسه انك قريبه مني
بس ياقمر


وزة

بحبك يامصر يقول...

مبروك لكل عربى
مبروك لكل مصرى
مبروووووووووووووووووووووووووك
بجد انا معرفتش انام الا الصبح
بس الواحد برده مكنش عايز ينام
فرحه بجد كنا محتاجنها

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى يقول...

الله عليكى يا فرنسا .. أحلى كلام

و أحلى فرحة .. و خلونا نفرح بقى .. بلاش نحشر المشاكل فى مناسبات الفرح .. فلكل مقام مقال

الله عليكى يا فرنسا يا ست الهوانم

و الله عليكم يا أبطال مصر الكرويين

دكتور حر يقول...

هيييييييييييييييييييييه
من زمن مفرحتش
انا عارف والله ان احنا مش كسبانين حاجه
منها
لكن بس كنت عاوز أفرح

الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات

حمدالله عالسلامه يا غاليه

غير معرف يقول...

الف مليون 723 مليون لفه
قصدى
مبروك لمصر
ابو الفدا

Unknown يقول...

انا ما انكرش انى فرحت اوى و انتابنى شعور جميل لكن فعلا سرحت مع نفسى شوية و قلت يا ترى حنتكافت بالطريقة دى و يبقى قلنا على قلب بعض لما تيجى امريكا تحاربنا

ما احنا دورنا جاى جاى على فكرة

MerMaid يقول...

مبروك يا فرنستي يا حبيبتي
:)
تحياتي ليكي

صاحب المضيفة يقول...

ربنا يفرحنا كمان وكمان وفي كل مجال

في وقت الواحد مش لاقي حاجه تفرحه من زمن


دمت بخير يا خالتي

وربنا يسعد ايامك

صاحب المضيفة يقول...

ربنا يفرحنا كمان وكمان وفي كل مجال

في وقت الواحد مش لاقي حاجه تفرحه من زمن


دمت بخير يا خالتي

وربنا يسعد ايامك

فرنسا هانم يقول...

رئيس جمهوريه نفسى
كل واحد بيبص للفرحه دى من منظوره الخاص
ولكن منظورك كان عميق جدا
مش ريس بقى
يبقى بصتك مختلفه
احييك يا استاذ محمود

فرنسا هانم يقول...

رئيس جمهوريه نفسى
كل واحد بيبص للفرحه دى من منظوره الخاص
ولكن منظورك كان عميق جدا
مش ريس بقى
يبقى بصتك مختلفه
احييك يا استاذ محمود

فرنسا هانم يقول...

أبو خالد
جميله كلماتك كالعاده اخى ابو خالد
اريد ان اقول لك شىء
بجد
اتوق الى مدونتك التى ستكون رائعه

فرنسا هانم يقول...

أبو خالد
بالنسبه لتعليقك الثانى عن خيخه
فقد ذهبت الى مدونتها
ونسخت تعليقك وتركته لها
واحب ان اطمئنك انها لن تتوقف عن التدوين

فرنسا هانم يقول...

امام الجيل
يا امام
انا ارى ان الاعلام والحكومه ركزوا اكثر من الللازم على هذا الفوز
لغرض ما
وهو بالطبع الهاء الناس عن الواقع
الا اننا كنا سوف نفرح
بالاعلام
وبدونه

فرنسا هانم يقول...

walaa
مبرووووووووك ليكى ولكل الناس
يا ولاء
مش مبروك واحده
من القلب مليار مبرووووووك

فرنسا هانم يقول...

nonoymm
مبروك لينا وليكى ولمصر ولاسراء
ولكل الاجيال
وعاش ابو تريكه
ومن حقه علينا الاحترام

فرنسا هانم يقول...

shayma
محتاجين قوى قوى نفرح
محتاجين قوى قوى نعانق بعضنا
ونهتف باسم مصر
مبرووووووووك يا شيماء

دنيتى الجميله يقول...

لو سألتك انت مصرى تقولى ايهههههههههه؟
انا مصرى وابن مصرى وابن مصر الله عليه
بجد يا فرنسا يا حبيبتى كل كلامك صحيح
اصلا احنا احتجنا حاجه تخلينا نفرح والجميل صوره منتخبنا وهو بيسجدلله بعد الهدف شىء رائع جدا وصوره مشرفه لكل العرب والمسلمين يمكن بفوزنا نخلى الغير يشوفنا بصوره تانيه فيها علو شويه واينا مسلمين عرب عندنا روح حلوه كمان مع الغير فى حاله عدم فوزهم
بجد انا سعيده بيهم جدا
ودايما كده فى فرح يا مصر كمان وكمان

فرنسا هانم يقول...

بت خيخة وأى كلام
بشم فى كلامك ريحه تريقه
عبده
رجع النسكافيه
تريقه ولا مش تريقه ؟؟؟؟؟
اه
مش تريقه
طيب احلى واجدع نسكافيه لخيخه
وحشانى جدا

فرنسا هانم يقول...

عصفور المدينة
شكرا استاذنا على الاحصائيه
وانا برضه مش هعيط على الاسعار دلوقتى
افرح انهارده وبكره
وبعد بكره ابكى على احوالنا بدل الدموع دم

فرنسا هانم يقول...

مروة الزارع
وانا فرحانه ان مصر كلها فرحانه
واهو
نبقى فالحيين فى حاجه احسن ما نبقى متنيلين فى الكل
غيابك عنى طال يا مروه
الحمد لله انى اطمنت عليكى

فرنسا هانم يقول...

الربان
ندعو من المولى عز وجل ان يجمعنا دائما على خير
والف مليون
مبروك

(احمد سكر ) يقول...

فرنسا
الف مليون مبروك
يا كابتن
هههههه
شفتى الواد زيدان وابوتريكه
شفتى حسام حسن وابراهيم حسن
شفتى شوبير وهو واقف جون
ههههههه
يووووه
انا فاكر اننا لسا ف 98
ههههههه
بجد رائعه يافرنسا
انا معجب جدا بالبوستات بتاعتك
وكنت وعدتك انى همر عليكى
بعد التعديل ف مدونتى
تقبلى مرورى المتواضع
اللى هيكون دائم ان شاء الله
احمد سكر

فرنسا هانم يقول...

Nigro
انتى بتهزرى؟؟؟؟؟؟
اكيد بتهزرى
لا
بجد
فى مواطن مصرى بيجيله صدمه لان مصر جابت جون
لالالالالالالالالالالا
مع انه معاكى فى البيت
لذلك وعلشان خاطرك له كامل الاحترام
وربنا يهدى

فرنسا هانم يقول...

العزة للإسلام
وانا جاييه
فرافيروووووووووووو

فرنسا هانم يقول...

عبد الرحمن مدني
انشاء الله كاس العالم
مع انها واسعه اننا نفوز بيه
لكن
ربك قادر على كل شىء

فرنسا هانم يقول...

صوت من مصر
مش انا والله
انا مبعرفشى ازغرد
وعمرها ما هتوصل من السويس
لكن لو كنت اعرف كنت زغردت

فرنسا هانم يقول...

آخر العنقود
ياريت يدونا فرصه بس
واحنا نزأر
مش نصرخ بس
صرخه غزه حاجه
وصرخه الهدف حاجه تانيه
وعلى فكره
صرخه ابو تريكه عندما اظهر الفانله المكتوب عليها التعاطف مع اهل غزه
كانت مدويه

فرنسا هانم يقول...

الطائر الحزين
الناس دائما ذكيه جدا
وتلتف حول الصادق
واذا جاء فعلا الشىء الصادق
ستجد الناس تلتف حوله

only spot يقول...

خالتى فرنسا يا رب تكونى بالف خير
ومبروك طبعا لمصر ويمكن الناس بقت عايزه تثبت حبها لمصر وانتماءها ليها وعشان كده حتى الى مبيشجعش رياضه ولا ليه فيها فرح وهلل اهو يرضى نفسه انه بيعمل حاجه عشان مصر بعض حالة الياس والاحباط الى الناس عايشين فيها واحساسهم بالغربه جوى بلدهم
يلى عقبال منشوف مصر فى احسن حال ومتفوقه دايما فى كل المجالات ومبروووووووووك لمصر
تحياتى

فرنسا هانم يقول...

The Queen
والف مليون مبروووووووك
لكى ملكتنا العزيزه
ويارب
تدوم الانتصارات
امين يارب

فرنسا هانم يقول...

انين الحزن
انتى فعلا قريبه منى يا وزتى
مبروووووووووك
ليكى
وليا
ولكل المصريين
لكى احلى واجمل سلام وزتى الجميله

فرنسا هانم يقول...

بحبك يامصر
ومين نام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا سهرانه
انا سهرانه
انا جعانه
جعانه للمرح والفرح والسعاده
الف مليون مبرووووووووووووك

فرنسا هانم يقول...

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى
والله عليك يابن حجر
واقسم بالله ان كلامك فيه اجمل المعانى
واحدها
ويمكن تكون احد من السيف نفسه
تحيه خالصه لك
والف مليون مبرووووووووووووك

فرنسا هانم يقول...

دكتور حر
كلامك مس مغزى الحقيقه
فعلا احنا مش هناخد حاجه من الكوره
لكن
عاااااااااااااااااااايزين نفرح
سلامى ابن اختى العزيز

فرنسا هانم يقول...

ابو الفدا
مبروووووووووووووووك لمصر

فرنسا هانم يقول...

عاليا حليم
نتكاتف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دحنا هنقرقشها بسنانا
الا كده
على مر العصور كنا مستعمريين من دول كثيره
لكن
كله هرب زى الكلاب
لتبقى مصر

محمد يقول...

ويمكرون ويمكر الله

كنت علقت في أحد المدونات على موضوع استخدام الحكومة للبطولة لإلهائنا عن أمر غزة .. وقلت أنها إن فعلت ذلك فإن الله سبحانه وتاعلى جعل أبوتريكة يعيد نظر الناس إلى أن القضية أكبر من ماتش كرة وأن قضيتهم تتعدى أركان الملعب .. ولكن بقى أن يلعبوا كفريق .

فرنسا هانم يقول...

MerMaid
الف مليون مليار مبروووووووووك
ليكى ولولادنا
ولكل مصر

فرنسا هانم يقول...

صاحب المضيفة
مش صح كده ؟؟؟؟؟
انا معاك
وبهنييك على كلماتك القليله الرائعه
ومبرووووووووك لمصر

فرنسا هانم يقول...

دنيتى الجميلة
ياريت الصفاء والنقاء
الموجود فى قلوب المصريين
يتوزع على الدول كلها
كنا نلاقى عالم المدينه الفاضله
ومبرووووووووووك لمصر

فرنسا هانم يقول...

سكــر
مع انى اخذتك غياب من فتره
الا ان تواجدك سكر مكرر
شفت الواد بيبو ومصطفى عبده وزيزو وشطه وجعفر
ههههههههههههه
دنا كنت فاكره نفسى فى اول التمانينات
الله عليكى يا مصر

فرنسا هانم يقول...

only spot
هو ده فعلا واقع الحال
مع المغالاه البسيطه
انا معكى فى كل اللى قلتيه
ويارب فرحنا كمان وكمان
ومبروووووووووووووك لمصر

فرنسا هانم يقول...

وضـّاح
انا قلت فى الردود
انى ارى رائحه استغلال اعلامى للفرحه
واستغلال غير عادى
لكن انا لا اتحدث عن التليفزيون والاعلام
انا اتحدث عن الواقع
وعلى فكره
ياريت فعلا نلعب كفريق

nigro يقول...

آه و الله دا اللي بيحصل
لا وكل لما تيجي نشرات الأخبار و يجيبوا خبر إن منتخب مصر فاز بكاس أفريقيا تلاقيه اتعصّب و قعد يسب و يلعن و يقوم يحوّل القناة علطول
و عندي تصحيح صغير كده ليكي يا فرنسا هانم
أنا ولد

بنوته مصرية يقول...

مبرووووووووووووووووووك لينا كلنا

انا امبارح من فرحتي

نزلت انا وجوزي وبنتي رسمت علي وشها علم مصر ولبستها احمر × ابيض وتيشرت اسود ونزلنا الشارع

كانو الناس كلهم مبسوطين واجمل ما في الموضوع ستات وبنات كتيرة وقفين ومحدش بيضايق حد مفيش اي تحرش ولا مضايقات
حسيت اني هما دول المصرين بجد

بجد الناس جواها كابت

بس بيني وبين نفسي يعني فكرت


بما اني مصرية ومعروفين اننا شعب برضة فقري ولما بيضحك بيقول اللهم اجعلة خير

فقولت بيني وبين نفسي منعملش كدا بقي علي رغيف العيش اللي بقي بي 50 قرش وبدوخ علي ما اشترية ولا علي الحاجات اللي غليت والناس غلابة كتير

فقرية صح بس بجد ده اللي كنت بفكر فيه

مبرووووووووووووك يا فرنستي

غير معرف يقول...

خالتووووووو
يا خالتووووووووووو
واخدنا الكاس
يا خالتووووووو
مبروك يا اجمل خاله
احمد

عــلاء ســالـــم يقول...

السلام عليكم

معاكي حق إحنا فعلاً محتاجين نفرح
مش كفايه الهموما والمشاكل اللي محاوطانا من كل ناحيه ؟
نقوم كمان لما نلاقي حاجه تفرح نسيبها ونفتكر اللي يحزننا ؟
مش بأحب الفكر دا أبداً
خالص تحياتي

عبدالرحمن الشافعي يقول...

ألف مبروك لفرنسا ...
قظدي لمصر

ألف مبروك ....
بس فيها إيه لما نكون حلوين في مجال من مجالات الحياة حاليا
وتكون هذه وسيلة ...ولا تكون الغاية

صح؟؟؟

وممكن سؤال ...إنتي ليكي في الكورة....أنا عارف إن البنات ما لهومشي في الكورة

المهم ....مصر فازت ...وجانا الهوى جانا ...وجبنا الكاس من غانا

ألف مبروووووك

تحياتي لكم

Mkjwe يقول...

مبروك ياهانم وعقبال كاس العالم

غير معرف يقول...

فرنساااااااااااااا
يا فرنسا
الكاس لمصر الغاليه
مبروك عليكى وعلينا
لازم نفرح بالانتصارات بتاعتنا
ومش ينفع كل ما نلا قى انتصار نقعد نحزن على الاحوال
الفرح لحظه
والحزن لحظات
خاااااااااالص تحياتى
اسماء الموصلى

فرنسا هانم يقول...

Nigro
اسفه لسوء الفهم
انا عرفت انك ولد
وذهبت مدونتك
وتشرفت بمعرفتى لها
لكن ايه حكايه صاحبنا ده ؟؟؟؟
ممكن اخمن ؟؟؟؟؟؟

فرنسا هانم يقول...

بنوته مصرية
مبروووووك ليكى ولبنتك الاموره
ولمصر
وربنا يسلم ويرحمنا من غلو الاسعار
هو العيش وصل 50 قرش ؟؟؟؟؟

فرنسا هانم يقول...

احمد
الف مبرووووووووووك الكاس

فرنسا هانم يقول...

علاء سالم
اذن انت توافقنى الرأى
فعلا سيبونا نفرح
تحيه لك
ولتشريفك الكريم

فرنسا هانم يقول...

عبدالرحمن ياسين
انا ليا فى الكوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الكوره بحبها جدا جدا جدا
ومتابعاها جدا جدا
من ايام مصطفى عبده والخطيب وصفوت عبد الحليم وشطه وزيزو
مبرووووووووووك لمصر
ولك
ولكل الشعب

فرنسا هانم يقول...

l0vElYGh0sT14
يسمع من بقك ربنا
الف مبروووووووووك

فرنسا هانم يقول...

اسماء الموصلى
ولكى خااااااااااااالص تحياتى
ومبروووووووووووووك لمصر

klmat يقول...

فرنسا هانم
الف مليووووووووون مبروك لمصر
كنا محتاجين حاجه تفرحنا وتدينا امل
الف حمد وشكر وعقبال ماننجح فى كل المجالات
تحياتى وتقديرى

ياسر مدني ...دينامو الإخوان يقول...

بعد طووووووووووووول غياب
الحمد لله عودة للتدوين عبر دينامو الإخوان

أتمني التواصل بلا إنقطاع

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيك يا فرنستى الجميله
اولا انا زعلانه منك جدا علشان مش بتسالى عليه عموما المهم انك بخير

وثانيا كويس جدا ان فيه حاجة كلنا التفين حولها وشجعناها وهى كمان مكسفتناش وفرحتنا بالفوز بالكاس وزى مقال الطائر اكيد اننا ادام عندنا استعداد للترابط والاتحاد حتى ولو فى الكورة هيجى الوقت ونتحد برده لعمل شىء عظيم يسعد البشريه كلها ممكن نحرر القدس ونطرد الامريكان ونوحد عروبتنا
مش كده ولا ايه
لك تحياتى

دكتور بيطرى يقول...

الأخت فرنسا هانم
ألف مبروك لمصر وأقول أن مشكلتنا ليست فى الإرادة والتحدى أو الخبرة لأنها موجودة غعليا فى خير أجناد الأرض وهم أهل مصر ولكن لما يبقى فيه كوتش تمام راضع رجولة إبن البلد من امه مثل "حسن شحاته" تكون النتيجة أفضل.
وأنا اقول لعصفور المدينة هون على نفسك لأن إرتفاع الأسعار ده ممكن يخلى الناس تتحرك شوية وتخرج من القمقم وتطالب بالتغيير

Desert cat يقول...

مبروك لمصر
يارب دايما مصر بخير وفرحانييين

رحــــيـل يقول...

اولا حمد الله على سلامتك غبت شويه عما نزلتى البوست ده
ثانيا مبروك ليكو ولمصر ولينا كلنا

يارب تكونى بخير

تحياتى وتقديرى

فرنسا هانم يقول...

klmat
وتحياتى وتقديرى لك
والف مبروووووووك لمصر

فرنسا هانم يقول...

ياسر مدني ...دينامو الإخوان
مرحبا بعودتك
للتدوين
بعد
طووووووووووووووووووول انقطاع

فرنسا هانم يقول...

ام الابناء
تصدقى بالله
انهارده الظهر كنت فى مدونتك وقريت جزء من التدوينه بتاعه الاخ اللى قتل اخته ولم اكملها لان النور انقطع وانا فى مدونتك
اكيد القلوب عند بعضها
وحشانى جدا جدا

فرنسا هانم يقول...

دكتور بيطرى
زمان كانوا بيقولوله
حسن شحاته يا معلم
خلى الشبكه تتكلم
ودلوقتى
رجالته
برضه بيخلوا الشبكه تتكلم

فرنسا هانم يقول...

Desert cat
الف
مليونين
مليار
مبرووووووووووك
ليكى يا اجدع قطه
ولمصر الغاليه

فرنسا هانم يقول...

ra7eel
فعلا عبت اسبوع واكتر
بسبب الجهاز الملعون ده
ساعات بيرفض اى محاوله منى لتشغيله
وبيصمم يروح يتصلح
مجبر اخاك لا بطل

آفاق الحرية يقول...

الف مبروك الكاس
ودعواتك ان شاء الله علشان ندخل كاس العالم
قولوا يارب

3ala asm masr يقول...

انا بامانه مش عارفه ايه حررنا ومحررناش والغريق بيتعلق بقشايه والكلام اللى يسد النفس ده
هما مستخسرين فينا نفرح
سبونا نفرح بقى يابشر
سيبك انتى مبروك لمصرررررررررررر

ا بـن عــمــر يقول...

ألف مبروك لمصر
بس مكملتيش أسامى الفريق ليه

غير معرف يقول...

farnca;
2eh yafaranc fenek baale farah raza3tena el pos beta3 elme3alem dah o herebty ro7ty feen ba2a ya la2emah
el mohe3arf aa bgadkan nefsy akoon fe masr o 2atfarg 3al match o 2asharek masr fel far7ah deh bad,an el botolah elly fatt kont me2adeyaa fel 2estad o tashge3,yall isa el botalael gya akoon fe masr o 2ashaga zayoko
mabrouk l masr ya fanca
salam ya 2a7la faranca

الفاتح اليعقوبي يقول...

السلام عليكم
مبروك لمصر لكن للاسف الفرحة زادت عن حدها عند بعض الناس كلنا فرحنا وانبسطنا ولكن بعض الناس زودتها اوي في القاهرة عندنا

يجب الموازنة والتقدير في الفرحة والحزن

ومبروك لمصر
والسلام

عبدالرحمن الشافعي يقول...

الله الله الله
دا إنتي طلعتي خبرة في الكورة أهو
ونسيتي تقولي يوسف الضبش وحسام حسن وأحمد الخولي ورضوان وحسن شحاته وإكرامي

يا سلام..... أنا بحب إلي يكون عنده خبرة في كل حاجة ده...بيكون فاهم مش زيي كدة...ههههه

تحياتي لكي

فرنسا هانم يقول...

آفاق الحرية
طبعا ده املنا ندخل كاس العالم بعد فتره غياب 18 سنه ولما تيجى سنه 2010 يكونوا 20 سنه من سنه 1990
يارب يوفقنا
امين

فرنسا هانم يقول...

3ala asm masr
احلى حاجه يا هند بفرح بيها بجد لما الاقيقى موافقانى فى الراى
عارفه ليه ؟
حاسه ان دماغك جامده وتفكيرك متزن
سلامى لاحلى اسم مصر هند

فرنسا هانم يقول...

ا بـن عــمــر
طبعا فى اسامى رنانه فى البطوله حسيت بيها
ومعلمه فى دماغى
وانا لو عايزه اكتب كل الاسامى مش هاغلب
اى موقع هاجيب منه كل الاسامى
لكن انا كتبت تلقائيا من الذاكره
وجل من لا يسهو

فرنسا هانم يقول...

Soletoo
انتى معانا بروحك وقلبك
وانشاء الله البطوله الجايه تكونى فى بلدك مصر
وتشجعى وتفرحى
شايفه تغيير فى الاسم
بدل سولا
سولتوو
انا حبيت اسم سولا
ليه التغير ؟؟؟؟؟

شقاوة شعب يقول...

الف الف مبروك لمصر
واخيييييييييراااا
لاقينا حاجة نفرح لها فى مصر

عقبال يارب باقى المجالات
وده طبعا مش هيحصل الا لو انكشح اسمه ايه وابنه

تحياتى
شيماء بشرى

فرنسا هانم يقول...

الفاتح اليعقوبي
اخى اليعقوبى
فى ناس فرحت بتلقائيه ودول الشعب الحقيقى
وفى اعلام موجهه ذود من الفرحه والحدث علشان يلهى الناس
لكن مننكرش ان الفرحه والمكسب كان كبير وغير متوقع والمنظر بتاع الفريق كان يفرح
يمكن علشان كده كانت الفرحه فرحتين
تحياتى للصوت الحر
صوت اليعقوبى
والجعفرى

فرنسا هانم يقول...

عبدالرحمن ياسين
ايه يا عبده انت بتختبر خالتك ولا ايه ؟؟
انا قلت شحاته
وبعدين المدرب بتاع حراس المرمى احمد ناجى مش اكرامى
وحسام كان قاعد مع شوبير فى الاستديو التعليقى
اما باقى الاسماء معرفهاش
عموما تحياتى لك
والف مبروك لمصر

فرنسا هانم يقول...

شقاوة شعب
والله يا شيماء نفسنا ومنى عنينا اننا نتقدم فى كل المجالات
وبعدين طالما معانا ربنا
وبنخلص فى عملنا
ميهمناش البشر
لان البشر زايل
مهما طال الليل لابد من طلوع الفجر
ومهما طال العمر لابد من دخول القبر

تحياتى لكى
وارجوا ان تكون رسالتى و صلت بريدك الالكترونى

دكتور حر يقول...

ايه يا خالتو
فينك ؟

تاني مخالفه وانذار في اسبوع واحد

وجه مقطب الجبين

غير معرف يقول...

asl mamty delwa2ty ya farancety bet2oly ya soleto o ana a2olaha ya mametoo 3ashan keda 7'alet el esm soletoo ya gamiela
salam ba2a 3ashan 2a2ayel shewaya 2abl el school

فرنسا هانم يقول...

دكتور حر
انذار ومخالفه اقدر عليهم
اما وجه مقطب الجبين مقدرشى عليه ابدا

فرنسا هانم يقول...

دلع يعنى
ماشى ولا يهمك سولتوو
سولتوو
ونوم العواف يا جميل
وتصبحى على خير

صحفية روشة يقول...

الف الف مبروك لمصر
الناس كلها فرحت
لا مش كلها
اصل انا لي راى تانى
ممكن تزورينى فى مدونتى وتعلقى على الموضوع اللى انا كتباه عن كاس مصر
وعلقى على اى حاجة يا ستى البيت بيتك
اقصد المدونة بتاعتك
رايك يهمنى بجد سلام