الاثنين، نوفمبر 29، 2010

ملعون ابو مجلس الشعب

اخوانى الكرام اخواتى العزيزات انا عارفه انى بقيت زى الشفافيه بتاعه عمنا وسيدنا وتاج راسنا الحزب الوطنى الديمقراطى (زغردى ياشوشو )
طبعا انى بقيت بعيده عنكم والشفافيه بقيت ابعد وابعد
امبارح
وما ادراك ما امبارح
وياحبه عين امى على امبارح
نزلت زى الاف بل ملايين المصريين علشان ننتخب مجلس الشعب
وياريتنى ما تنيلت وتهببت ونزلت
فضيحه بجلاجل
فضيحه على اعلى واوطى وادنى واقسى مستوى اخلاقى يا عبد الباقى
اول القصيد كان قبل الانتخابات لما الحزب باشا رفض الرقابه الدوليه على الانتخابات بحجه ان الرقابه انتقاصه لسياده مصر
ههههههههههه
كوتوموتو يا حلوه يا قطه هاتى عضه ياختى لامه
الرقابه على الانتخابات بقيت انتقاصه للسيااااااااااااااااااااااااااااده !!!!!!!!!!!!
هى فين السياده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فين يا جمال يا مبارك السياده ؟؟؟؟؟
مر الاسطول الامريكى القناه لضرب العراق غصب عن عين سياده ابونا وابو اللى خلفونا
قتل صياد فقير فى قارب الصيد الصغير الخاص به فى المياه الاقليميه المصريه ومحدش قدر يقول بم
انضرب عساكر حدود من الاسرئيليين وماتوا ومحدش فتح خاشمه نهائى
فين السياده يا سياده السياده ؟؟؟؟؟؟؟
فين السياده يا حزب ساده ؟؟؟؟؟؟؟

المهم

فجأه ..... وبدون مقدمات
والدنيا ضلمه .... وابو رجل مسلوخه قاعد يخوف العيال
فجأه هوب ... اكتشف الحزب الواطى ان له سياده
واكتشف انه لازم يمارس سيادته على ارضه ضد اعدائه الكفره المصريين الملاعين والامريكان والاوروبيين واى قزم فى العالم تسول له نفسه المريضه ان يفكر ولو للحظه او يتوهم ان يفكر ان ينتقص من سياده الحزب على ارضه مصر
وللعلم
بس معلومه على الماشى
ربنا سبحانه وتعالى انعم على اعضاء الحزب رجال مصر العظماء ذكاء خارق ومطبخ قوانين عالى المستوى يستطيع بهما فى اى وقت ان ينتف ريش الاشاوش اللقطاء من باقى الشعب المدعو بالمصريين الذين يسمون انفسهم من باب اللف والدورات حزب الوفد وحزب الغد واخوان مسلمين وحزب الكرامه وحزب التجمع ......الخ وقضاه ومحامين ودكاتره ومهندسين وعمال وامهات وتجار .....الخ
نعم ان مصر هى الحزب الوطنى
والحزب الوطنى هو مصر
اما باقى الشعب فمثلهم مثل قبائل التاهوتى الماغونى والامريكان الغادريين
شعب بيبى ممكن يلعب بالكبريت يحرق صوابعه
رعا الله الحزب الوطنى ورعاه على تحمل مشاكلنا وتوفير البامبرز واللبن والمراجيح لنا حتى نشب ونكبر ونستلم منه الرايه فى العنايه بأنفسنا
ورحت الانتخابات
ووقفت طابور طوووووووووووووووووووووويل
وانا مش فى دماغى اى حاجه عادى يعنى اصلا الحزب الواطى خلا حكايه الطوابير دى ميزه حياتنا وافيونه دماغنا
بصراحه تعبت من الطابور
قلت ارجع الظهر يكون الموضوع هادى يا عبد الهادى
لفيت على المدرسه الفكريه بفيصل ومدرسه السلام بالصباح ومدرسه تل القلزم بالاربعين ومدرسه احمد عرابى واحمد رمضان بالاربعين
ومدرسه فى زرب مش فاكره اسمها
كل المدارس للاسف الشديد كانت فول طابور
الدخول اربعه اربعه
وكل اربعه بيقعدوا اكتر من ربع ساعه ان لم يكن نصف ساعه
لقيت وسمعت تعليقات كتير من الناس
وخصوصا من لجان السيدات حيث لم تدخل احداهن لمقابله زعبله القله صول باشا امن الدوله
وكانت هناك تعليقات من لجان الرجال
واترككم الان مع اهم التعليقات رجالى وحريمى دون تدخل رقابى منى وارجوكم سامحونى على الالفاظ
- انهارده اجازه من المدارس والاولاد لوحدهم ايه الارف والزفت ده !!!
- انا اول مره فى حياتى اشوف تهريج زى ده
- والنبى مفيش ولا واحده دخلت من ساعه هما بيضحكوا علينا
- والله عارفينكم هتدونا على قفانا يا ظلمه يا ولاد الكلب
- على الطلاق انا راجل موهزق انى اجى للارف ده
- ملعون ابو مجلس الشعب على اللى عايز ينتخبه وانا اولهم
- ماتفتح الباب ياباشا علشان ندخل حرام عليكم كده
- انا رحت اربع مدارس مش لاقيه لجنتى انا هاروح واللى يموت يموت يلعن ابوهم كلهم
والان اعود بكم الى المدونه
الحزب الواطى صاحب البلد لعب اللعبه صح ( لعبه صياعه دوت كوم )
غير معظم اللجان فى معظم الدوائر
ومحطش الاسماء والكشوف خارج اللجنه كما هو متبع
بالتالى محدش قدر يوصل للاسماء
وكثيرين معرفوش لجانهم
وبالتالى الاقبال كان ضعيف
وبالتالى اربعه اربعه يدخلوا ( اظنهم بيستحموا جوه )
وبالتالى الكشوف تبقى بنضارتها
وبالتالى سود بقى ياباشا براحتك
البلد بلدنا
والكشوف من مطابعنا
واتللجنه من حدانا
والمراقبين اولادنا
والنقل والفرز تباعنا
والمرشحين بتوعنا
والقلم فى ايدينا
ومصر ام الدنيا فى عينينا
وسلم لى على المرحومه الديمقراطيه
واخيرا
العنوان ملعون ابو مجلس الشعب لا اقصد به مجلس حقيقى يعبر عن المصرى الحقيقى وياتى من انتخابات حره نزيهه يشترك فيها كل ابناء مصر الحقيقيين
بل هو لفظ سمعته ممن اتعبهم الخداع ومكر الحزب و اقصد به مجلس ياتى على الظلم والقهر والتسويد للاستمارات وعرقله واضطهاد الاخر
وحشتونى جدا جدا جداااااااااااااااا
وخبر الزواج حقيقى بس للاسف فى بعض المشاكل انهت الموضوع نهائى (فرحه ماتمت )
-

هناك 28 تعليقًا:

همس الاحباب يقول...

فرنسا هانم
حمد لله على السلامة
لو عارفين كده كنا عملنا انتخابات من زمان
وملعون ابوها انتخابات فعلا
كده ولا كده هتزور بينا ومن غيرنا
وحسبى الله ونعم الوكيل
نورتى المدونة يا فرنسا هانم والله ليكى وحشة كبيرة
تحياتى

رفقة عمر يقول...

خالتو فرنسا
وحشتينى جدا جدا
لسه كنت بافكر فى حضرتك امبارح
وكنت نفسى اطمن عليك
الحمدلله ربنا حققلى امنيتى
يارب مش تغيبى عننا تانى
انا بصراحه باحب ابعد عن السياسيه لان السياسيه فى مصر تجيب الجلطه
فخلينا بعيد احسن

الفقيرة إلى الله أم البنات يقول...

وحشتينى يا جميله وحشتينى قوى ازغرد يعنى واروح ابوس اعتاب مجلس الشعب اللى خليتنا نسمع صوتك وحشتينى قوى

ربنا يعوض عليك بالخير ويسعد ايامك

ورصد دقيق لكل اللى حصل وسمعت ان السويس بالتحديد كانت مولعه مش عارفه ليه
بس ربك على الظالمين

صيدلانيه طالعه نازله يقول...

انا من موقعى هذا اشكر الانتخابات اللعينه

اللى رجعتك لينا تانى بعد طول غياب وانقطاع

وحشتيييييييينى جدا جدا

بالنسبه للاستنخابات

حقول حسبى الله ونعم الوكيل

العاشره مساء النهارده كانت بتذيع فضايح

عيب اوى ان العالم يشوفها

بجد حاجات يندى لها الجبين

سيبك انتى

نورتينا وفرحتينا

بلييييييييييز متغيبيش تانى

امام الجيل يقول...

يا اهلا

نورتى التدوين من جديد
وللاسف الانتخابات لا جديد

كالعادة

اول ما شفت البوست حسيت انه كتبتيه قبل كده :)

وربنا يعوضك خيرا مما ذهب ويرزقك الخير كله وزيادة

:)

الطائر الحزين يقول...

بعيد عن الانت خاب ات حمدا لله على سلامتك

معلش اصل المرارة مش مستحملة حكم السن بقى

Mafrousa يقول...

فرنساااااااااااااااااااااااااا
وحشتينا
معلش يا فرنستى كل شيء قسمة و نصيب

و بعدين تعالى هنا
انا زعلانة منك
ازاي تنزلى و تبهدلى نفسك علشان تنتخبي عبده الرايق؟؟؟
انتى لو كنتى قعدتى فى بيتكم
كانوا همه قاموا بالواجب و ملوهالك على مزاجهم
ما هيه كده كده حتتأيف على مزاجهم
ليه بقا وجع القلب؟؟؟؟؟
عارفة
انا مش عندى بطاقة انتخابية
و عمري ما انتخبت
بس لو دعبست
هههههههههههههه
حلاقينى بقوم بالترشيح من يوم ما ولدتنى امى
انا مفروسة
و مفروسة جداااا
و شكلى المرة ديه ممكن اطق من الفرسة
حمدا لله على سلامتك
و كل سنة و انتى طيبة
بالنسبة للاعياد اللى فاتت و اللى جاية
:)))))))))))

همسة قلم يقول...

يااااااااااااااااه خالتو فرنسا أخيرا

أخيرا بجد ..
كنتي على بالي من يومين وكان نفسي أطمن عليكي فعلا

بالنسبة للانتخابات
حصل وأكتر منكده والفضايح عيني عينك
مابقاش فيه حتى كسوف يداروا عمايلهم

وبالنسبة لموضوع الزواج
فربنا يقدر لك اللي أحسن منه ويكتب لك الخير دوما :)

مش تغيبي علينا تاني

حلم بيعافر يقول...

واااااااضح ان حضرتك بتكتبى بوست كل سنة

ليه متكتبيش كل اسبوععععع

حاجات جوايا يقول...

الف حمدا لله عالسلامة
وحشتينا اووووووووى
والله احسن حاجة حصلت فى الايام الغريبة دى رجوعك للمدونة
الميزة الوحيدة للانتخابات المزورة
يارب تكون عودة لا غياب بعدها
ربنا يعوضك خير يا حبيبتى انتى تستاهلى كل خير
دمتى بكل الخير يارب

فرنسا هانم يقول...

همس الاحباب
وانت بجد يا خالد لك وحشه كبيره انت والرايق وحنين القلب والطائر وكل مدون ومدونه استقبلونى فى مدوناتهم واستقبلتهم فى مدونتى
وارجو توصيل سلام كبير لاخى الكريم ابو خالد
وبوووووووووووووووووسه لهمس

فرنسا هانم يقول...

قبل ما اكمل التعليقات
انسحاب الاحزاب وخصوصا الوفد من الانتخابات هو خير دليل على ضياع البلد
والله يا اخوانى انا بسمع اهوال عن الانتخابات ولا اكنى الانتخابات دى تمت فى عصر المماليك او العثمانيين مش فى القرن الواحد والعشرين

فرنسا هانم يقول...

رفقه عمر
حبيبه قلبى
الله يكرمك والله العظيم انا بتأخر عليكم لظروف خاصه جدا جدا وخارجه عن ارادتى
وانتى وكل المدونين والمدونات والله فى قلبى وامامى دائما
ونفسى ارجع لكم ومعاكم زى الاول
اما عن السياسه احسن حاجه انكى بعيده عنها
وانا كمان بحاول الابتعاد لكن لما بتحصل حاجه تنرفزنى عرق الصعايده بينقح عندى ومش بعرف امسك لسانى
وحشتينى جدا جدا

فرنسا هانم يقول...

الفقيرة إلى الله أم البنات
اختى الجميله والعظيمه ام البنات
وحشتيييييييييييييينى من هنا للصبح
بحبك والله وبفرح جدا لما الاقى اسمك منور عندى
اما عن السويس واللى حصل فيها
بلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالاوى
والله تزووووووووووووووووووووير علنى
ربنا على الظالم يارب
ربنا يسعد ايامك وايامى وايامى امه لا اله الا الله اجمعين يارب

فرنسا هانم يقول...

صيدلانيه طالعه نازله
وانا من موقعى هذا اشكر نافوخى اللى سخن بعد الاستنخابات وخلانى اكتب البوست ده علشان ارجع تانى وسطكم واتمتع بمصداقيه اراها متجليه فى ردودكم
وحششششششششششتينى والله العظيم
وانا والله بغيب غصب عنى
ويعلم ربنا انى بحاول كتير اتواجد لكن ظروفى
وانا بجد هحاول انى اتواجد اكثر ما يمكننى

فرنسا هانم يقول...

امام الجيل
اخى الكريم انت اللى منور دايما
لكن انا مش فاهمه جمله انى كتبت البوست قبل كده
وعن الانتخابات المره دى مكانتش كالعاده
لا كانت ريحتها اكبر بكتير من اى وقت فات

فرنسا هانم يقول...

الطائر الحزين
حكم السن ايه يا ولد
احنا لسه شباب كحكحكحكحكحكح
هو انا كنت بكتب ايه ؟
يوووووه الله يخرب بيت الزهايمر

فرنسا هانم يقول...

Mafrousa
مفروسسسسسسسسسسسسستى
حلوه قوى حكايه الانتخابات من يوم ما اتولدتى
فعلا احنا اصوتنا بتنتخب لوحدها بقدره قادر
لا وايه يا بنتى عندنا فى السويس بقى الحزب الواطى عرقل الدخول للجان يعنى اكبر لجنه دخلها 100 بندوم وقوتها الاساسيه حوالى 1500 ناخب والنتيجه بيقولك 25 فى الميه ياخى 25 الف عفريت لما يركبهم
ماهو على عينك يا تاجر
وعلى رأى المثل اللى مايشفش من الغربال يبقى اطرش

اما عن عبده الرايق فانا لفيت فى دائره الاربعين ودائره السويس ومش لقيت اى لافته لعبده الرايق يبدو انه نجح بالتزكيه عن انتخابات اليونيسكو
وبعدين خليكى عاقله تطلقى مين يا بنتى اختك نفسها فى ضل دى الحيطه (هههههه)
الف مليون تحيه ليكى يا مفروسه

فرنسا هانم يقول...

همسه قلم
الحمد لله على كل حال
وانتى والله وكل المدونين
تعرفى والله انا بقعد كتير مع نفسى اراجع ذكريات واسماء المدونين والمدونات الاقى نفسى فعلا كنت فى عالم جميل وانا اجبرت نفسى على الرحيل
تحياتى ليكى قووووووووووى

فرنسا هانم يقول...

حلم بيعافر
والله انا هحاول واعافر كتير انى ارجع اكتب تانى
شكرا لزيارتك الكريمه الاولى لمدونتى

فرنسا هانم يقول...

حاجات جوايا
وحشتينى جدا جدا
انا والله متأثره جدا وكنت فاكره انكم نسيتونى
لكن اتضح لى انه فعلا ليس بعالم افتراضى
انا بجد عايشه معاكم
وسيبك انتى اهم حاجه القسمه والنصيب

فرنسا هانم يقول...

اخوانى الاعزاء
جميع من كتب تعليق
وكل من قراء ولم يعلق
انا بجد كنت حاسه انى ماليش حد
انا كنت حاسه بأكتئاب فظيع جدا جدا جدا جدا
وكنت متصوره انى فقدت كل اصدقائى
لكن فعلا انا سعيده جدا جدا بردودكم لى
تحياتى للجميع
وانا فعلا هحاول ارجع تانى لاحضان التدوين

عاشقة الفردوس يقول...

عودا حميدااااا

اشتقنا لكِ جدااا

انسسسسي الانتخابات بقولك ايه تعالي نشربلنا كوباية نعناع ولا ليمون يروق دمك

ايه بسسسسسس اللي خلاكي تنزلي يافرنسسسسسسسا

: )

ام الابناء يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

فرنستى الجميله

الف حمد لله على عودتك الينا مرة اخرى

بجدوحشانى من هنا لاخر الدهر

وايه فى بلدنا دى مش ماشى بالتزوير

اشمعنا الانتخابات يعنى الى بندقق عليه كده
طيب ماهى كل مرة بتكون معروف نتائجها
ومقفول الصناديق قبل دخول الجان
عادى
حتىالتزوير
بقى شىء عادى فى بلدنا

سيبك انتى
المهم انك نورتى حياتنا من تانى
ويا رب على طول منوره الدنيا كلها

وحشانى جدا
تقبلى سلام ابنائى اليك
اقصد الى خالتو فرنسا

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

سيبك انتي
الحسنة الوحيدة اللي عملها الموضوع دة انه خلاكي كتبتي واتطمنت عليكي
بجد بالله وحشتيني جداااااااا

زكي الأخضر - كاتب في التحليل السياسي يقول...

السلام عليكم
نكتب لكم رغبة في أن نعرفكم علينا:
نحن فئة من المسلمين ذات اتجاه وبعد سياسي وعقدي واضح بعيداً عن الغموض، ندعو إلى قراءة الواقع ومعاينة الحقائق بعيداً عن التضليل الإعلامي، ولدينا موقع يهتم بتنمية مهارات فقه الواقع والتحليل السياسي، العمق نت:
http://www.al3umq.net/

نعتذر عن إرسال الرسالة إليكم في التعليقات، لأنه لا يوجد نموذج مراسلة في مدونتكم.
نرجو أن ترسل إلينا عنوان بريدك لنرسل لك كل أسبوع أقوى موضوعاتنا.
مع أطيب التحيات ...
زكي الأخضر
محرر الموقع

eltamaz elmithaly يقول...


شركة امست للتنظيف
شركة امست للتنظيف بالدمام
شركة امست لمكافحةالحشرات بالدمام
شركة امست للتنظيف بالخبر
شركة امست لمكافحة الحشرات بالخبر
شركة امست للتنظيف بالقطيف
شركة امست لمكافحة الحشرات بالقطيف
شركة امست للتنظيف ومكافحة الحشرات ببقيق
شركة امست للتنظيف ومكافحة الحشرات بالجبيل


eltamaz elmithaly يقول...



شركة الماسة لمكافحة الحشرات بالدمام
شركة الماسة لمكافحة الحشرات بالخبر
شركة الماسة لمكافحة الحشرات بالقطيف
شركة الماسة لمكافحة الحشرات بالجبيل
شركة الماسة لمكافحة الحشرات بالظهران
شركة الماسة لمكافحة الحشرات ببقيق
شركة الماسة لمكافحة الحشرات براس تنورة
شركة الماسة لمكافحة الحشرات بسيهات
شركة الماسة لمكافحة الحشرات بصفوي
شركة الماسة لمكافحة الحشرات بالرياض