الأربعاء، مارس 12، 2008

سر الفراعنه


اخواتى المدونات واخوانى المدونين
السلام عليكم
كل فرد منكم بالاسم فردا فردا يجيب شريط نور ويعلقه على المدونه بتاعته احتفالا بفرنسا هانم
خلاص ياباشا بابتاع البوغاشا هاوصل للعلماء الكبار ويمكن اخد جايزه عمنا الكبير نوبل
وهاروح السويد ...وهاشيل حديد ...وانزل على السلالم ...واتكعبل من جديد
وايييييييييييييييييييييييييه
الحكايه ايه بقى
صلوا على النبى
كان يما كان كان فى زمان واحده ست عندها 12 بنت
لالالالا
مش دى الحكايه صبركم عليا شويه
الحكايه انى اتفرجت على فيلم ادنبى ( اجنبى ) وشوفت اختراع اسمه المحاكاه
والمحاكاه دى عباره عن لعبه الواحد يقعد فى حاجه زى الاوضه كده وتقعد تتهز بيه ويحط على راسه حاجه عامله زى الخوذه وشويه اسلاك وكام زرار وشاشه والواحد يفتكر نفسه فى حرب النجوم ولا فى لعبه التلات ورقات ولا اى لعبه وتبقى عامله زى الحقيقه
انا طبعا
وبكل فخر
اخذت اللعبه دى وقلت انفذها واروح للقدماء المصريين واعرف سر الاسرار
زى حكايه اله الزمن والكلام ده
بس بما ان اله الزمن وهم .... والى الان لم تثبت صحتها ... وبما ان المحاكاه حقيقه
قلت اركب الهوى
قصدى اركب المحاكاه
كام لوح ابلاكاش محترمين وكام زاويا حديد من بتوع العز باشا
وكام مسمار وعملت اوضه
ووقفتها على عجل بسوسته
واتفقت مع اتنين عمال اول ما ادخل الاوضه يفضلوا يهزوها
زى نظام الافلام بقى وكده
دخلت
وقعدت على الكرسى ...ولبست فى راسى حله تيفال الاصلى ... ولزقت فى جسمى كام حته من حبل الغسيل ... ولبست نضاره .. وحطيت قدامى كشاف علشان يسخن الجو واعرق بقى علشان الامور تبقى حلوه
واديت الاشاره
بصاروخ من بتاع رمضان ولعته ... وبوووووووووووم
بدء العمال يحركوا المحاكاه
وانا اعرق .. واعرق .. واعرق
وجسمى يترعش
والحله تخبط فى نافوخى
ومفيش لا حس ولا خبر
غيرت الحله وجبت كسروله بيركس والحال زى ماهو
وفجاءه بدءت المحاكاه
لقيت واحد لابس ملابس الفراعنه
وباين عليه المهندس بتاع الهرم
قلتله السلام عليكم يا باشمهندس

بص لى وقالى رخ حور

يا عم انا مبفهمشى كلامكم ده ولا افهم لغتكم كلمنى بالاشاره .... وشاورت له على الرسم اللى قدامه وقلت له .. ممكن اعرف سر الهرم ايه ؟؟؟؟

بص لى وقالى رخ حور

قلت له عمنا ارحمنى انا خابطه مشوار ابن لذينا بالعجله لهنا علشان اعرف سر الهرم

قام قالى رخ حور ... وسابنى وخرج .... ورجع بعد شويه ومعاه واحد تانى ...
وبص لى وقالى
بقولك ايه متوجعيش دماغى انا مش فاضى لك ومبعرفشى اتكلم عربى الكاتب معاكى اهه واشترى دماغك بقى ... وفكك منى ..علشان اصهلل مع المشروع بتاعى
بصيت له وقلت له .. يابن الايييييييييه انت بتتكلم عربى مدردح كمان ؟؟؟

قالى .... رح حور

قلت له مع السلامه ياقمر روح ياباشا والقلب داعيلك

قام الكاتب قالى .... خير يا هانم حضرتك عايزه ايه ؟؟ ودخلتى هنا ازاى ؟؟؟ ومين القائد بتاعك ؟؟؟؟ ومين الجماعه اللى انتى شغاله معاهم ؟؟
قلت له انا اسمى فرنسا هانم

ضحك وقالى...ههههههههههههه بتاعه النت ؟؟؟

قلت له ...نت ؟؟؟ هو انتو تعرفوا نت ؟؟؟

قالى..... قدرتوا تعرفوا اسرارنا ؟؟؟؟؟؟

قلت له ..لا

قالى تبقوا مش من مستوانا ..... هههههههههههههههههه

قلت له... انا عايزه اعرف سر الهرم

قالى.... ماشى من عيونى واوض قلبى الاربعه

قلت له ... طيب وسر التحنيط

قالى انت تأمر يا جمييييييييل بس كده ... شوفى ياستى انا هاشرحلك كل حاجه ... ودى برديه مكتوب فيها كل حاجه

وششششششششششششششششششششششششششششششششششش
ايه ؟ ليه ؟ فين الصوره ؟ فين المحاكاه ؟
طلعت اجرى من الاوضه لقيت العمال قاعدين بيشربوا سجاير
قلت لهم وقفتوا ليه ؟؟؟؟؟؟
قالوا بنستريح شويه يا هانم
دخلت جوه الاوضه ابكى لانى لايمكن ارجع تانى هى مره واحده بس لكل زمن
رااااااااااااااااااااااااح
الحلم راااااااااااااااااااااااااااااااااااااح
ولا اقولكم
ملحوقه فى زمن تانى يمكن الاقى حاجه تشهرنى وتخلينى عالمه كبيره ( مش عالمه رقاصه ) لا عالمه بتاعه نوبل
وتحياتى لكم

هناك 121 تعليقًا:

انين الحزن يقول...

فرنساااااااااااااااا
اول تعليق وارجعلك ياقمري

وزتك

عبده الرايق يقول...

رقم عشر الاف فى البروفيل
10000
واول تعلييييييييييق يا فرنسااااا

عبده الرايق يقول...

ياااااااااااااااااااه
وزه
عااااااااااااااااااااااا
عاااااااااااااااااا
تبقى انتى والكادر يا وزه
هارجع اقراء يا فرنسا
بس شوفيلى ال 50 جنيه
واوعى تصدقى وزه

فرنسا هانم يقول...

جدعه ياوزه
انا فرحت فى الرايق
رغم انه بيقول انه رقم عشر الاف
لكن انا فرحت فيه ومستنيه ردك

انين الحزن يقول...

فرنستي وحشااااني
شوفت انا شاطره ازي سبقت الرايق بردك
..........

ايه دا انا افتكرتهم هيقولوك بجد
يعني فيه زمن تاني يعني لازم العمال مزاجهم يتعكر وتطلب معاهم سجاير
المرة الجايه بلاش العمال اصحاب المزاج دول

انتي عسل يافرنسا بحبك اوي وانتي بتحكي
نفسي اقعد معاكي كدا فيس تو فيس
بحبك
وزتك

فرنسا هانم يقول...

تعيش واتخد غيرها يارايق
ومبروك على ال 10000
العشر الاف

فرنسا هانم يقول...

50 جنيه ايه يارايق
كل سنه وانت طيب
انا مستنيه زيك الكادر

فرنسا هانم يقول...

انين الحزن
وانا بحبك قوى قوى يا وزتى الجميله
وبفرح قوى لما تسابقى الرايق
اما العمال بتوع المزاج دول
ضيعوا علينا الشهره
المره الجايه نشغل الرايق
ونكسب فيه صواب
تحياتى لوزتى الجميله
بحبك جدا جدا

MerMaid يقول...

فرنسا

معلش

روحي شوفي هناك تاني عندي
انا غيرت الصورة اللي هناك

اوك؟؟

معلش كانت غلطتي انا

تحياتي
انا هقرا هنا و ارجع تاني

MerMaid يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههههههه

لا بجد مسخرة

انتي لسة بتفكري في موضوع الفراعنة ده؟؟
انا نسيته من زمان يا شيخة

معلش تعيشي وتاخدي غيرها
ممكن يكون رخ حور الاولاني راح ادي العمال رشوة علشان يبطلوا يهززوا وانتي متعرفيش سر الفراعنة

تعيشي وتاخدي غيرها


تحياتي يا قمر

3ala asm masr يقول...

هيييييييييييييييه
من اول 10 تعليقات يا حلولى
انا لو منك كنت مسكت كل عامل اديته جوز اقلام ال بيشربوا سجاير ويستريحوا ال

رحــــيـل يقول...

هههههههههههههههههههه

حبك السجاير الوقتى
والله شكلها مش سجاير بس
مش تبقى تختارى الناس اللى شغاله معاكى عشان متقتطعش عليكى حبل افكارك
ههههههههههه
احلى سلام لاحلى فرنسا هانم

عبده الرايق يقول...

هههههههههههههههههه
هههههههههههههههه
حلو يا فرنسا
شغل الهز ده
محاكاه ؟؟؟؟؟
انتى بس فوتى ال 50 جند السلف وانا اجيب لك سر الهرم وابو الهرم كمان

مدحت محمد يقول...

تعرفى ياخالتو
انا موضوع الهرم ده
كان بيشغلنى ايام ثانوى اوى
لدرجة انا مكنتش بفكر فى حضارة
الفراعنة
وازاى احنا وصلنا للحال ده
لحد لما لاقيت نفسى صواميل دماغى فكت
فبطلت افكر فى الموضوع ده
وابتديت اتفرج على روتانا سينما مش هتقدر تغمض عنيك
وميلودى تتحدى الملل
وبانوراما درما دراما
هتسيب علامة فى وشك
قصدى فى بيتك
وبطلت افكر خالص
تحياتى

دكتور حر يقول...

عودة فرنسا الرايقه

بس ايه اللي انتي فيه ده

انتي لسه بتستعملي المحاكاه اليدوي

فكرتيني بستي

دلوقتي المحاكاه بقت اوتو

:)

صبرني يارب يقول...

تصوري يا فرنستا يااختي ان انا زمان وانا صغيره من كتر ما اتفرجت على افلام اجنبي مع ابويا كان نفسي اركب الهوا كده زيك واروح عند الفراعنه .
وبعدين لما كبرت بصراحه رجعت فى كلامي الا يختى نروح نعمل ايه هناك ده احنا هانعرهم .
مش كفايه مبهدلينهم معانا وقاعدين نتلزق فيهم وهو ده الى عندنا الحضااااااااره العريييييقه .

واساسا تلاقي نص البنى ادمين المصريين اقسى ما يعرفوه ان الهرم فى الجيزه
هييييييييييييه دنيا

فرنسا هانم يقول...

MerMaid
انا رحت يا هاجر
ولقيت الصوره واضحه
وعلقت هناك
تحياتى لكى وشكرا على اهتمامك

فرنسا هانم يقول...

MerMaid
انا اللى محزننى انى كنت هتشهر
وابقى من العلماء الكبار
لكن العمال عملوها بقى
وخلى بالك ان فتره الفراعنه دى
فتره ثريه جدا
وعلمنا بيها
ميزدشى عن علمنا عن مجره ام دعبس

فرنسا هانم يقول...

3ala asm masr
جوز اقلام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وانا اللى اديتهم حقهم وعليه قهوه كمان
دنا غلبااااااااااااااااانه قوى

فرنسا هانم يقول...

ra7eel
ضيعوا عليا العالميه
خربوا بيتى الله يخرب بيت السجاير
المره الجايه هاعمل فحص شامل عليهم
علشان نوبل

فرنسا هانم يقول...

عبده الرايق
تانى يارايق
تانى عايز تستلف
وشعارك
السلف تلف والرد خساره

فرنسا هانم يقول...

مدحت محمد
احسن حاجه عملتها يا مدحت
بانوراما دراما
بس
انا كبرت على القنوات دى
انا دلوقتى باتفرج على
سبيس تون

فرنسا هانم يقول...

دكتور حر
انا قلت شغل جوه احسن من شغل بره
وكمان المحاكاه اليدوى
كانت شغاله قشطه
والصوره اخر الاجه
لكن السجاير الله يقحمها هى السبب
حاجه تنرفز
نرفزونى خالص
معكشى ولاعه ... اولعلى سيجاره
تنسينى نوبل

فرنسا هانم يقول...

صبرني يارب
لا طبعا احنا نعرف كتيييييييييير قوى عن الحضاره المصريه
وعن اجدادنا الفراعنه
واسرارهم
لكن
عندى سؤال
هو الهرم فى الجيزه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

AHMED SAMIR يقول...

لو قابلتي توت ابن عنخ ابن الحاج امون...ممكن تساليه
مين اللي قتله؟

بطوط حبوب يقول...

ههههههههههههههههههههه
جت اوت المره دى
المره الجايه فى هنقول وجون وجون وجون وجووووووووووووووووووووووووون

آخر العنقود يقول...

ههههههههههههههههههههههه
انا عجبتنى اوى رخ حور دى ياخالتو
ههههههههههه
والله انتى عسل ودمك شربات فى الحكايات

ماشاء الله عليك يافرنستى

وبعدين هما لو بيعرفوا قيمة اللى انتى بتعمليه

ماكانوش راحوا يشربوا المنيلة دى
:)

والمرة الجاية لما يجيلك الكادر زى الرايق تبقى توماتيكى توماتيكى
:)

سلام ياخالتو ياعسل

http://kasperb4.blogspot.com/ يقول...

:))

انا قلت الموضوع بجد وهنعرف ف الاخر الاسرار الجامدة
ربنا يسامحهم بقى
:))

أحساس لسه حى ...أنا مش موافق يقول...

عزيزتى
بقه تروحى عند الفراعنه ومتعرفيش سر الاهرامات ولا التحنيط ولا حتى سر شويبس

على العموم قوليلى المحاكاه دى للماضى بس ولا ممكن تنطى على المستقبل

لو ممكن احب اعرف حاجه هتحصل ولا لا

طوابير العيش هتخلص امتا ونبقا نجيب عيش من غير طابور

بس اوعى تقولى هيشيلوا الدعم منه

احسن يحتقر ده كمان وتبعا سلعه بايدين واحد ناكل بمزاجه ومنكلش بمزاجه

صحيح انا رديت على تعليقك رد واضح وصريح وياريت تقريه مرتين قبل ما تزعلى منه

تقبلى تحياتى

سلااااااام

`~MnO YeNSa! ~` يقول...

حكـــــــــــــاياتج
روعة
اسلوبج اروع
..
1000!!؟
الفراعنــــــــــه
:)
المحاكاه

لا لا لا
يا ســــــــــــــــلام

الطائر الحزين يقول...

ماشى يا ستى هتكتبى عن الفراعنة

انا هكتب عن فرعون نفسه ان شاء الله

شوفى بقى يا ستى

الة الزمن لو اخترعوا حاجة اسرع من دوران الارض حول نفسها وتمشى فى عكس الاتجاه يبقى عترجعى ورا لوحدك ومن غير فوانيس ولا اشارات


فرنسا عودى اى اخيتاتون

اخوكى مين يا أختى


تون


وتنحتون من الجبال بيوتاً فارهين * فاتقوا الله وأطيعون * ولا تطيعوا أمر المسرفين * الذين يفسدون في الأرض ولا يصلحون

تحياتى

خايف من الحقيقة يقول...

ممكن محاكاه لقدام كام سنه كده
وتشوفيلنا مين بقى هيكون
الزعيم
والقائد
اصلي بصراحة
خايف لحسن ست الناس تعملها

عموما الفكره جدا جميلة بس ياريت
نقدر نعملها بجد

نور الزمان يقول...

نفسى بجد اشوف توت عنخ امون

شكله زى القمر فى التماثيل

بجد الكلام جميل

وبجد بقه لو عالمه يعنى رقاصه هتكسبى اكتر

فى الدنيا بس


باى

Unknown يقول...

والله كويس انها جت عالسجاير كويس انك ملقيتيش واحد منهم بيخدش كارت شحن رع تون ولا مينا بيل

Empress appy يقول...

بصى يا حبيبتى ياللى بتخلينى اشغل مواتير دماغى ويجيلى صداع من التفكير وانا نادرا لما يبقى معنديش صداع ههههههههه
سر الفراعنه والتحنيط كان زمان ولغايه دلوقتى محدش فاهمه زى حكومتنا لو قعدتى من هنا للسنه الجايه او 1000000سنه مش هتقدرى تعرفى هما عاوزين ايه
واللى مودينا فى داهيه ومرجعنا وراء تقاصعنا عن اعمالنا والاهمال بتاعنا زى عمالك ما عملوا لو كل واحد يعمل الحاجه صح مكنش ده بقى حالنا خالص وهبقى اكتب بوست عن كده وهتفهمى
عارفه الفرق بينا وبين الفراعنه على الرغم انهم منكش عنده نت ولا نيله واحنا سابقينهم بس مش قادرين نعرف اسرارهم خالص انهم كان عندهم اخلاص فى العمل وكانوا بيحاولوا يستغلوا كل حاجه فى الطبيعه من حوالينا
انما احنا بنستسهل علشان كده ماشاء الله هيفضلوا الفراعنه بيضحكوا علينا فى سرهم ههههههههههههههه واحنا هنفضل عبيد السيجارة والاستهبال والكسل والاستعباط
وبعدين ابقى ادهنى مرهم للمحاكاه دى علشان بتجيب هرش وحساسيه هههههههههههههههه

القلم السكندري يقول...

من قلة الفراعنة رايحة لهم في العصر القديم؟؟

عموما.. لو أنتي عايزة تروحي لهم ..

كنتي خدي نفسين من العمال..

كانت دماغك هتعلي علي الآخر وتروحي مكان منتي عايزة

.
.
.
كالعادة مبدعة
.
.
تحياتي

خمسة فضفضة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يعني يا فرنستي كلفتي الاوضه شئ وشويات وجبتلها حديد عز ، وماعرفتيش تخليها تتهز توماتيكي توماتيكي من غير الرجاله اللي بيضربوا سجاير ؟؟

الاقوليلي هما بيضربو مستورد ولا كوكو الضعيف ؟؟؟

معلش بقي ملحوقه مره تانيه

رخ حور

Doba يقول...

يا دماغك المتكلفة يا فرنسا
والله عسل
انا عمالة اضحك
واقرا التعليقات واضحك
ومش عارفة اكتب حاجة

تعالى اشربى قهوة معايا
وبلاش تسألى على حاجات وحشة

فاهمة يا بنت
يلا باى

هبة

مجداوية يقول...

فرنسا هانم
شفتى آدى آخر اللى يتفرج على التليفزيون ويصدق اللى بيشوفه بس أنا كان نفسى تروحى لحد من علماء الذرة وتعرفى لنا سر القنبلة الذرية احنا محتاجنها أوى الأيام دى احنا لسه حنحط ماهم محنطين ومخلدين من غير وصفه فرعونية..

Desert cat يقول...

رح حوووووا
هو فعلا راااااااح حووووور من زماااااااان
راااااااااااااخ وخد معاه حضارة السبعتلاف سنة اللى احنا قاعدين بنغنى بيها لحد دلوقتى
البطالة هريانا ومش لاقين ناكل وعمال نتأنزظح ونقول ده احنا اجدادنا الفراعنة ده احنابتوع حضارة السبعتلاف سنة
ده احنا اجدادنا الرفاعنة
معلشى ياف رنسا لاعمال عندهم حق برضه اصلهم يا حبيبتى مش متعودين على تشغيل الدماغ
ما خلاص
رح حور

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

السلام عليكم اشكرك لزيارتك الجميلة لمدونتى المتواضعة واية الجمال دة ياخالتى وربنا يفك عنا

فرنسا هانم يقول...

A.SAMIR
قوى قوى
اسأله
مسألهوش ليه ؟؟؟
بس ساعتها مش هيكون اتقتل ومش هيجاوبنى

فرنسا هانم يقول...

بطوط حبوب
وجوووون وجوووووون وجووووون
تلاته جون ؟؟؟

غير معرف يقول...

تحياتى لكى يا خالتو على ركوب الهوى
بس خلى بالك من البرد
وبرد الفراعنه منعرفلهوش علاج
ههههههههههه
بجد ضحكتينى
سلام

فرنسا هانم يقول...

آخر العنقود
خلاص توبه من دى النوبه انى اعتمد على العمال دول
ولا ممكن افتشهم قبل الشغل ؟؟؟؟

فرنسا هانم يقول...

آلام وآمال
ضاااااااااااااااع
نوبل ضااااااااااااااع
ومش هاعرف السر

فرنسا هانم يقول...

أنا مش موافق
قريت ردك
ومش زعلانه
انت لك برضه رأيك
وانا بحترم كل الاراء
تحياتى لك وشكرا على الاهتمام

فرنسا هانم يقول...

`~MnO YeNSa! ~`
تحياتى لكى ولكل اهل الكويت الشقيق
وانا هاركب العجله وطيران على الكويت حالا

فرنسا هانم يقول...

الطائر الحزين
عوووووودى يا هاميييييييييس
عودى يا هاميس
هههههههههههه
فكرتنى بالفيلم
يعنى تفتكر لو اخترعت الاله دى
هارجع للزمن القديم
يلا
هاحاول
بس مكن غير عمال

فرنسا هانم يقول...

خايف من الحقيقة
هاكيف العمال بتوعى
وابلبعهم سجاير فرط
واضرب مشوار للمستقبل
يمكن اعرف اجاوبك

فرنسا هانم يقول...

نور الزمان
وبعد مكسب الدنيا
اخسر الاخره
لا
خلينا نكسب الاخره احسن

فرنسا هانم يقول...

مناجاة
لا
ماهما كانوا ناصحين برضه
وضربوا سجاير كليوبترا

فرنسا هانم يقول...

appy
وااااااااااااااه
واااااااااااااااه
واااااااااااااااه
من خرفانك يا ابى
بجد
انتى قمر
وذكيه جدا جدا جدا
تعظيم سلام للمعلم الكبير قوى ابى
ولبطوطها
ولكوكبها
وجايز اعمل المحاكاه على الكوكب بتاعك

الـسـيـدة نـون يقول...

ييييييييييييييه
هى حبكت
السجاير دلوقتى
ده انا خلاص كنت اندمجت اوى ومستنية اعرف قالولك ايه
عمال عايزين الحرق
تحياتى ليكى يا فرنستى

فرنسا هانم يقول...

القلم السكندري
برضه ماكنشى هينفع
كنت هاروح واعرف كل حاجه
واول ما افوق انسى
وهات الازازه واقعد لاعبنى

فرنسا هانم يقول...

خمسة فضفضة
رخ حور ؟؟؟
هما عدوكى يا دكتوره ؟؟؟
الواد قعد يقولى رخ حور
وفى الاخر طلع من شبرا
تحياتى لكى
وملحوقه على التوموتيكى

فرنسا هانم يقول...

Doba
قهوه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انتى عملتى اضراب على النسكافيه ولا ايه ؟
نو نو نو
اريد نسكافيا وحنانا
تحياتى الجامده جدا
لحبيبتى هبه

فرنسا هانم يقول...

مجداوية
المره الجايه اروح لعلماء الذره
هو انا صغيره ؟؟
بس اشوف لى حل فى العمال دول

فرنسا هانم يقول...

Desert cat
خلاص رخ حور
فعلا يا قطه
امتى هنشغل دماغنا ونبعد عن الكيف
الله يجازى اللى كان السبب
تحياتى لقطتى الحبيبه

فرنسا هانم يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
انا اتشرفت بزيارتك

فرنسا هانم يقول...

غير معرف
يعنى هما معندهمشى علاج
لالالالالالالا
دول اكيد عندهم علاج اسبشيل

فرنسا هانم يقول...

بت خيخة وأى كلام
والاكاده
انهم طالبوا باليوميه والبقشيش
قال ايه
عايزين القهوه

mohand يقول...

مش تقولي طيب
تروحي للفراعنه عشان تعرفي السر
طيب تعالي اساليني اهو اقربلك

ولو اني مش عارف سر ايه بالظبط
السر المعماري ولا سبب عمل الهرم ولا احتماله لعوامل الزمن ولا ايه بالتحديد

وبعدين ايه رخ حور دي

يكون طائر الرخ بتاع الرب حور

عموما تعيشي وتاخدي غيرها

اشككرك جدا علي سؤالك

تحياتي

nigro يقول...

على فكرة يا فرنسا انت بالفعل تستحقي جايزة تشرنوبل على انك عرفتي تعملي المحاكاة اليدوية دي
بس و النبي انا قصدك في خدمة رفيعة كده
اول امبارح مش عارف القلم الفرنساوي بتاعي راح فين.. قعدت أدوّر عليه مش لقيته
ممكن حضرتك تستخدمي حوار المحاكاة ده وتعرفيلي القلم راح فين
و ليكي نسبة
يلا انشالله ما حد حوّش

غير معرف يقول...

أختى فرنسا الغالية
لو أى حد زعلك قوللى أنا أخوك
لو حد ضاغط عليك قوللى أنما يا بنتى ما تعديش لوحدك كتير أصل الوحدة وحشة و بعدين محاكاة أيه يابنتى أنتى بتتمرنى على الطيران و لا حد سرق العجلة ..أنا على أستعداد أجيب فريق المحاربين القدماء و أجى السويس أطمئن عليك و أهدد أى حد يتعرضلك و لا بتتمرنى على الطيران علشان تبقى رئيس الجمهورية..أنتى حيرتينى يا أختى العزيزة.
أبو خالد

فزلوكة يقول...

والله وما ليكى عليا يمين
مش فاهمة حااااااجة
وزى ما تقولى كده
إبتديت أشك فى قواىا العقلية
إلحقينى يا أستاذتنا

أحساس لسه حى ...أنا مش موافق يقول...

عزيزتى
مع احترامى

انك بتحترمى كل الاراء

بس فى اراء لازم منحترمهاش

وطبيعى اننا فى اراء منحترمش اصحابها

اما احترام كل الاراء صعب جدا

على

بس انتى شوفتى ردى

ومشوفتش ردك على اسالتى ليكى

تحياتى


سلااام

سلام

مهندس مصري بيحب مصر يقول...

الله عليكي يا فرنسا لما بتنجلي بتطلعي درر
:)
و الله انا كنت ضارب بوز و فكيت اول ما قريت البوست ده
:)
ههههههههههههههههه

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً يقول...

ههههههههههههههههههههه

هكذا تعودنا منك فرنسا


روح الدعابة

وياريت تنصحي العمال يبطلوا سجاير علشان الصحة
ههههه

موناليزا يقول...

العيب فى الحلة البيركس على فكرة
بس المرة الجاية تجيبى عيال صغيرين وتتفقى معاهم وهما هيخدموكى جدا هيحسوا انهم بيلعبوا فمش هيبطلوا لاى سبب من الاسباب

Unknown يقول...

الكلام ده مينفعش
ايه البعته دي
انا ركزت وعنيه وقعت ادامي
وقولت خلاص هانت
يقوموا يشربوا سجاير
لالا انا محروق دمي
وفعلا فعلا فعلا يعني
رخ حور

د/اجدع بنوته يقول...

هو انتى كنتى عملالى عمل

ع باب مدونتك امبارح يافرنساااااااا

بقى كده ياخالتى م اول البوست منزل

امبارح وانا مش عارفه اعلق

كان زمنى ف مراحل متقدمه مش ال 71

اهىء اهىء

لا بجد مدونتك خنقتنى اوى امبارح يعنى

لا تعليق

بس علشان مظلمهاش

هو النت كله خنق اللى خلفونى امبارح

دعكى م كل هذه المقدمه الغوغاء

المحاكاه السموليشنننننن

يااااااااااى اموت انا

لو ناصحه بقى سيبك م سر الفراعنه ولا بتاع

انتى اعمليلك محاكتين تلاته كده

والواد ب تلاته جنيه ونص

وانا هأقيم عندككككك

بلا صالون ثقافى

بلا مدونات

الحجات دى مش جايبه همها

يادوب نكون مستقبلنا انا وانتى

علشان نلحق نهرب ع سويسرا

ايه رايك ف المشروع المشترك ده

واوعى تقوليهاااااااااااا

اوعىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى

اوعى تقولى انك اخرك معايا

عجل ف شرم الشيخ

هزعل وارفص .. انتى حره اهو

بنت الصالحين يقول...

عني النت يعطل يوم ارجع الاقي نفسي رقم 73

ايه ده ده ظلم

فرنسا وربنا انتي عسل
بحبك اوي

ابقي اديهم سجاير بتولع اتوماتيك

:))))))

صوت من مصر يقول...

فرنسا انا جيت متاخر
بس ممكن تبقى تدينى سر الاله عشان اعمل بيها مشروع كده هروح زمن فى المستقبل واعرف الحشيش موجود ولا هيلغوه عشان احوش وكده ؟

غير معرف يقول...

انااااااااااااااامتابع
جو ان فرنسااااااااااا
تسلملى ضحكتك
ههههههههههه
بطه

كاميليا بهاء الدين يقول...

ههههههه

حلوه اوى اوى

ياريت تكملى سر الفراعنة
وتكتبي عن الاسرار اللى تعرفيها
عشان انا عندى اسرار كتير
هابقى اقولك عليها فى التعليقات

واول سر
اكتشاف ان الفراعنة اوقفوا الجاذبية الارضية
حول الهرم الاكبر حتى يستطيعون ان يرفعوا الاحجار
الثقيلة ووضعها على هذه الارتفاعات الشاهقة
أما كيف اوقفوا الجاذبية الارضية
فهذا موضوع كبير كبير اوى

تحياتى لاجمل فرنسا

كاميليا

فضفضة يقول...

هههههههه

انتى كنتى دخلتى العمال الاوضة

ولبشتى كل واحد حلة فى نافوخه

وولعتى فى الاوضة

منهم لله كنت اتحمست وقلت خلاص

هنعرف السر الدفين

معلشي فرنسا هانم

ابقى ادخلى تانى يمكن الوحل يجي

قصدى الوحي

تحيااااااااتى

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

انتى عسل اوى يافرنسا والمخدة والبطانية فى امانات الحزب وماتخافيش عليهم فى الحفظ والصون ماتخافيش عليهم

نوري يقول...

اااااااااااااااه
مين ينولني

رقبه العمال دول
دانا كنت دبحتهم
ده انتي كنتي خلاص سرسبتي
الراجل في الكلام
وكان هيقر ويعترف
بس يلا بقي الرحله الجايه


زي العسل والله
هي دي فرنسا هانم
الي كيداهم
يلا بقي(بست وشز فور يو)0

غير معرف يقول...

هههههههههه
دايما روحك عظيمه يا فرنسا هانم
انا بجد ضحكت جدا على منظرك لما طلعتى ولقيتى العمال بيشربوا سجاير فى وسط المعمعه
ابو الفدا

عبده الرايق يقول...

انا جاى اسلم

faithy يقول...

لووووووووووول

almasry يقول...

مش قادر غير انى أضحك وأقولك حاجه جميله وشكرا على تشريفك

تحيـاتى
المصـــــرى

فرنسا هانم يقول...

mohand
ياهلا ياهلا بمهند
ازيك
وعودا احمدا
انا بتكلم عن السر المعمارى
اللى كانوا جايبين شركه فرنسيه ومجسات
وروبوتات اليه علشان يقدروا يعرفوها
ومقدروش

فرنسا هانم يقول...

nigro
تشيرنوبل
ياراجل حرام عليك
انا مش قد الاشعاعات

فرنسا هانم يقول...

أبو خالد
وهنا احتاااااااااااار ابو خالد
لا تعليق

فرنسا هانم يقول...

فزلوكة
اقرىء مره تانيه وانتى تفهمى

فرنسا هانم يقول...

أنا مش موافق
حاضر يا حسام
انا مش هازعلك

فرنسا هانم يقول...

مهندس مصري
يارب يفكها معاك ومع الكل امين يارب

فرنسا هانم يقول...

الجمعاوي الاصيل
نصحتهم كتير قوى
وغلبت معاهم
لغايه لما فكرت ابطل انا السجاير علشان ابقى قدوه ليهم

فرنسا هانم يقول...

monaliza
لا المره الجايه هتبقى توماتيكى توماتيكى

فرنسا هانم يقول...

الفاتح الجعفري
ما انا قلت كده برضه
وهتبقى رخ حور
وهتضلم

فرنسا هانم يقول...

د/اجدع بنوته
على النعمه من نعمه ربى
المشروع ده فله
وهنهيص
وهنتنغنغ
وهنوصل لسويسرا
يلا توكلنا على الله

فرنسا هانم يقول...

عاشقه الفردوس
يا حبيبتى
ولا يهمك
المره الجايه
هاقولك انى نزلت تدوينه وتاخدى الالفه

فرنسا هانم يقول...

صوت من مصر
هههههههههههه
انا عملت البحث ده قبلك
وحوشت نصيبى
اتشطر انت وحوش
وقولى علشان ابلغ عنك

فرنسا هانم يقول...

بطه
شكرا يا بطه

فرنسا هانم يقول...

كاميليا
حبيبتى كاميليا انا قريت الكلام ده او كلام شبه ده لانيس منصور
ورغم انى بحب كتابات انيس منصور
الا انى مقتنعتش بكلامه

فرنسا هانم يقول...

فضفضة
هى مره واحده للزمن بس يا جميل
مش بقولك الفرصه ضاعت

فرنسا هانم يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
طبعا الحزب امان
ولما يجى الصيف مش هنحتاج بطانيه
حصيره الصيف واسعه

فرنسا هانم يقول...

نوري
مليون بست ويشز فور يو
وعشره مليون اطيب تمنياتى لكى بالعربى
فعلا انا كنت عايزه اخنقهم زيك كده بالظبط

فرنسا هانم يقول...

ابو الفدا
بتضحك عليا
ماشى يابو الفدا

فرنسا هانم يقول...

عبده الرايق
جاى تسلم ولا تتسحلب وتدحلب علشان تستلف لك كام جند
اتمسى يا رايق
وادفع الالف جنيه بتاعه نسايبك

فرنسا هانم يقول...

faithy
اديها

فرنسا هانم يقول...

almasry
وانا اشكرك جدا جدا
والمدونه نورت

يوميات مواطن مصرى يقول...

سر التحنيط هو مش سر الناس كلها عارفاه خلاص بس الناس ايام قدماء المصريين دلوقتى مفيش فى مصر ناس فى حيوانات بتاكل وبتشرب وتنام وبسسسسسسسس
مفيش حد بيفكر ويبدع يبقى حيوانات وبس ودى مش شتيمه الحيوان من الحياه يعنى ناس عايشه وفيها روح لكن بدون عقل يبدع

khobayb يقول...

كلمة واحدة :

رح حور

يا رب متكونش كلمة قبيحة

---

أنا أقصد روعة يعني !

مشمش يقول...

طب مش تقولي السر متخافيش مش هنقول لحد احنا بتاع 103 او 104 مدون وبس قولي باة

همس الاحباب يقول...

خالتو فرنسا
ازيك
تعيشى وتاخدى غيرها ههههههههههه
وانتى طالما وراكى الرايق اتشوفى نوبل ولا حتى موبيل احمدى ربنا انك لسه معانا ومنورانا
تحياتى ليكى يا خالتو
خالد

بحبك يامصر يقول...

والله يا خالتى انتى رايقه بس كنتى لخصى مع الراجل شويه خليه يقول الاسرار اللى احنا نفسنا نعرفها
اول مره اعرف ان الفراعنه اجدادنا رغايين كده بيحبوا الكلام اوى
عالعموم تتعوض فى الرحله الجايه

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى يقول...

أنا بصراحة عجبنى الجهاز .. و عجبنى أكتر ازاى انت كونتيه من مكونات محلية الصنع .. و لا أجدعها مهندس تصميم .. أنا أروح أقعد فى بيتنا بقى

بجد ضحكت كتير لما لقيت الجهاز اشتغل .. و ضحكت أكتر لما توقف

بجد قصة جميلة ... و شكلنا كدة هانشوف معاكى الأعاجيب

الجواز و سنينه يقول...

فرنسا هانم
ايه الروقان اللى انتى فيه ده
بس ان ليه تعليق صغير كده
همه الفراعنه بعد ما سألوكى و قالواعن حضرتك عايزه ايه ؟؟ ودخلتى هنا ازاى ؟؟؟ ومين القائد بتاعك ؟؟؟؟ ومين الجماعه اللى انتى شغاله معاهم ؟؟

سابوكى كده و خلاص فين باقى التحقيقات
لاء دول كده عايزين كوس فى الزمن بتاعنا ابعتيلهم لعبه المحاكاه لانهم محتاجينها
ههههههههههههه

فرنسا هانم يقول...

يوميات مواطن مصرى
مع انك متحامل جدا علينا
ولحقت نفسك وقلت حيوان من الحياه
ولكن برضه ميصحش
مهما يكن لا نتلاعب بالالفاظ

فرنسا هانم يقول...

خبيب
لا مش قبيحه
هى معناها !!!!!!!!!!!
اه صح
معناها ايه ؟؟

فرنسا هانم يقول...

مشمش
هو انا لحقت اعرف
ياريتنى كنت عرفت

فرنسا هانم يقول...

همس الاحباب
مش عارفه الرايق ده طلع لنا منين
بجد
طول ما الرايق معانا مش هنعرف نغمض عنينا

فرنسا هانم يقول...

بحبك يامصر
ولا رغايين ولا حاجه
هما كانوا هيلخصوا ويقوموا بالواجب
لولا العمال الله يسامحهم

فرنسا هانم يقول...

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى
برضه يا عسقول حته اوضه من مقامك
دى عشه محاكاه
اما الهندسه ليها ناسها

فرنسا هانم يقول...

الجواز و سنينه
الناس دول معندهومشى حاجه يخافوا منها
وبعدين لسه مكانشى فى سويسرا

الفقيرة إلى الله أم البنات يقول...

جيت ااقولك
وحشتينى وانا ارزح تحت حزنى ونزلتى الشعبيه
اللى مش مخليانى عارفه اتنفس
المهم بجد وحشتينى يا فرنستى الذيذه

فرنسا هانم يقول...

ام البنات
الف مليون سلامه ليكى يا غاليه
ومن قلبى ادعو لكى الله بالشفاء العاجل بأذن الله

ayar يقول...

تفتكرى فيه حد يقدر يوصل لسر الفراعنة .. على العموم مش مهم سرهم المهم اننا نرجع امجادهم وعلى الاقل ربع حضارتهم.. تحياتى